Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Rémálom nyaralás

Rémálom nyaralás

2017. június 12.

Egy család: apa, anya, fiú, lánya, mosolyogva egy pultnál, ahol az ügyintézőtől kapnak valamit.

Nemsokára itt van a nyaralási szezon. Évről, évre problémát jelentenek a külföldi utazások során keletkezett problémák és az azokkal kapcsolatos igényérvényesítések. A mostani cikkben azt elevenítjük fel, hogy az utas milyen lépéseket tehet, ha a szálloda, vagy a szolgáltatás, egyáltalán a szervezett külföldi út egyáltalán nem felel meg az utazási szerződésben ígérteknek. 

Az utazási irodák tipikusan – külföldi utazások esetén is – úgynevezett utazási csomagot értékesítenek. Ez tipikusan magában foglalja a szállást, az utazást, a reptéri illetéket és egyéb ellátást (például étkezést) is.

A probléma általában ott kezdődik, hogy az utazási katalógusban közzétett és az utasok által elképzelt szállás, valamint a valódi szállás és szolgáltatás nem egyezik. A legdurvább helyzet az, amikor a szállás olyan mértékben rossz állapotú, hogy a kikapcsolódásra, pihenésre egyáltalán nem alkalmas. A gyakorlatban találkoztunk már olyan esettel, amikor bogarakkal volt tele a szoba, vagy a fürdőszoba piszkos volt, esetleg az all inclusive szolgáltatás mégsem felelt meg a szerződésben vállaltaknak, stb. A problémák különfélék lehetnek, de általában akkor lehet jogilag is eredményt elérni, amennyiben a hibás teljesítés tetten érhető, bizonyítható, dokumentálható.

Ugyanis a Polgári Törvénykönyv és a vonatkozó kormányrendelet pontosan meghatározza azokat a lépéseket, melyeket meg kell tenni az észlelt hibás teljesítés esetén.

Eszerint, az utazásszervező, azaz az iroda felel az utazási szerződés nem-teljesítéséből, vagy hibás teljesítéséből okozott károkért, sérelemdíjért, függetlenül attól, hogy – a fenti példánál maradva – a szálloda hibázott-e vagy sem? Ez alól csak akkor van kivétel, amennyiben a hibás teljesítés sem az utazási iroda, sem pedig az általa igénybevett közreműködő magatartására nem vezethető vissza. Ilyen eset az, amikor a károkozás az utas magatartására vezethető vissza, vagy olyan elháríthatatlan körülmény következik be, melyre nincs hatása senkinek. Fontos követelmény, hogy az utazási irodának még a fenti helyzetekben is, feltétlenül segítséget kell nyújtania az utasok részére.

Mi a teendő, ha a helyszínen észleli az utas a problémát?

A fentiek egyértelművé teszik, hogy amennyiben az iroda nem az utazási szerződésnek megfelelően teljesít, akkor köteles a részvételi díjat arányosan leszállítani. A hibás teljesítést azonban az utasnak kell bizonyítania.

Az utast terheli az a kötelezettség, hogy a panaszát, kifogását az utazási iroda kinti kapcsolattartójával közölje. Ebben az esetben az utazási iroda képviselője köteles jegyzőkönyvet felvenni a kifogásról és ebből egy példányt átadni az utasnak. Sokszor problémát jelent, hogy nincs az adott külföldi országban az érintett irodának idegenvezetője. A rendelet szerint egyébként az iroda a 15 főt meghaladó csoport esetén köteles az idegenvezetőt biztosítani. Ha nincs idegenvezető, akkor a jegyzőkönyvet a helyszíni szolgáltatóval, például a hotellel kell felvetetni. Egy rossz, pihenésre nem alkalmas szoba esetén az utas alapvető igénye, hogy a kifogása helyben és a lehető legrövidebb időn belül orvoslásra kerüljön. A gond csak az, hogy tipikusan ezek a szállások teltházasak. Ha megoldható a kifogás kezelése, akkor más helyettesítő szolgáltatást is nyújthat az iroda (más szállodában ugyanolyan kategóriájú szállás.). Ennek a szolgáltatásnak hasonló színvonalúnak kell lennie, mint a szerződésben vállalt. Ha nem oldható meg a helyettesítő szolgáltatás, akkor végső soron marad az arányos díjleszállítás, melyről már fentebb szó volt.

Az utasnak bizonyítania kell a kifogásainak megalapozottságát. Ez pedig igen nehézkes egy jogvitában, ha hetek vagy hónapok telnek el az utazást követően. Ezért fontos, hogy az utas dokumentálja a helyszínen a hibákat. Ezt fénykép, vagy videó felvétellel tudja megtenni, esetleg tanúnyilatkozatokkal. A jegyzőkönyv is bizonyíték, mégpedig arra nézve, hogy az utas ezzel tudja azt igazolni, hogy a kifogásait haladéktalanul megtette a megoldás érdekében. Utóbb ezek olyan bizonyítási eszközök lehetnek, melyek egy esetleges jogvita esetén már egy bírósági eljárásban is felhasználhatóak lesznek.

Persze a nyaralás során elsősorban nem arra célszerű készülni, hogy probléma lesz, de ha ez mégis bekövetkezik, akkor javasolt a fentiek szerint eljárni. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Utazás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2017. június 12. ( 6 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A határon átnyúló biztosításokról
Következő bejegyzés Milyen szabályok vonatkoznak az egyéni vállalkozókra?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy jégkorongos fiú az ütővel vezet egy pakkot.

Esettanulmányok

Ügyfelünk hokiütőt vásárolt gyermekének a nyáron, születésnapi ajándékként. Az ütő fején körülbelül a harmadik használat után apró repedések jelentek meg, majd a vásárlástól számított hatodik edzés alkalmával annak feje kettétört.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép