Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Kártérítés
  • Parkoló autóban keletkezett kár

Parkoló autóban keletkezett kár

2020. május 21.

Már több cikkben foglalkoztunk az épületről lehulló, épületből kidobott tárggyal okozott károkkal, azonban a téma örökzöld jellege okán összefoglaljuk a felelősség szabályait a parkoló autóban okozott kár esetkörére. Ha a parkoló autónkhoz visszatérve azt tapasztaljuk, hogy abban az épületről lehullott, vagy kidobott tárgy kárt okozott, az alábbiak szerint érdemes eljárni.

Elsődlegesen a kárért való felelős személyek körét szükséges beazonosítani, annak okán, hogy a megfelelő személlyel szemben történjen meg az igényérvényesítés.

  • A kárt az épület egyes részeinek hullása okozta, úgy a kárért az épület tulajdonosa a felelős. Társasház esetén a tulajdonostársak közösségét kell az épület tulajdonosa alatt érteni. Ebben az esetben a tulajdonos akkor mentesül a felelősség alól, azaz akkor nem köteles megtéríteni a bekövetkezett kárt, amennyiben bizonyítja, hogy az építkezésre és a karbantartásra vonatkozó szabályokat nem sértette meg.
  • Valamely tárgynak lakásból való kidobásával okozott kárt a lakás használója köteles megtéríteni. Ha a használó megnevezi a konkrét károkozót, akkor a károsult közvetlenül vele szemben jogosult fellépni, így a lakás használója, tulajdonosa mentesülhet a felelősség alól.

Kártérítés érvényesítésének menete

Az észlelést követő első és egyben legfontosabb teendő, hogy a legalaposabban rögzíteni szükséges a kárt, a helyszínt, és a közvetlen környezetet. Fényképfelvételek készítése mellett szükséges tanúkutatást végezni a helyszínen, hátha tartózkodik a sérült jármű közelében olyan személy, aki látta a károkozást.

Az alapos bizonyítás és sérülésrögzítés érdekében megoldásként mutatkozik a rendőrség értesítése és a bekövetkezett kár jegyzőkönyvbe történő rögzítése.

Ezen jegyzőkönyv felvételekor érdemes már felkeresni az érintett ingatlan vagy lakás tulajdonosát, társasház esetén a közös képviseletet.

Fontos kritérium, hogy a jegyzőkönyvben kerüljön pontosan rögzítésre az észlelt sérülés, a sérülést okozó tárgy és annak feltalálási helye, az esetleges tanúk elérhetősége, valamint a károsult és a károkozó nyilatkozata.  A károsult jogosult másolati példányt kérni a felvett jegyzőkönyvből, melynek birtokában megkezdheti a kárrendezési folyamatot.

Kártérítés esetén minden esetben a károsultat terheli a bekövetkezett kár összegszerűségének megállapítása és bizonyítása, így következő lépésként javítási árkalkuláció beszerzése vagy a sérült jármű számla ellenében történő megjavíttatás szükséges.

Amikor rendelkezésre áll a bekövetkezett kár összegszerűségét alátámasztó irat, valamint a kár bekövetkezését alátámasztó jegyzőkönyv, tanúvallomás, hivatalos módon, azaz postai úton be kell jelenteni a kárigényt a károkozó résére.

Gyorsíthatja a kárrendezést, ha a károsult jármű rendelkezik casco biztosítással. Casco esetén a jármű gyors megjavíttatását követően az önrész összegével és az esetlegesen megemelkedett biztosítási díj összegével, mint kártérítési igénnyel lehet fordulni a károkozóval szemben.

Abban az esetben, ha károkozó nem hajlandó megfizetni a bekövetkezett kárt, peres úton lehet érvényt szerezni a kártérítési igénynek. Sajnálatos módon a parkoló autóban bekövetkezett kár a károsult terhén marad, ha kétséget kizáróan nem lehet bizonyítani, hogy a kárt az adott épületről lehullott tárgy, vagy az adott lakásból kidobott valamely tárgy okozta.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Czinege Kinga
  • Kategóriák: Kártérítés
  • Címkék: autókár, casco, épületből kidobott, épületről lehullott, kártérítési igény
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2020. május 21. ( 3 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Felnőttképzés, OKJ-tanfolyamok a koronavírus járvány alatt
Következő bejegyzés Véget ért a kijárási korlátozás Budapesten

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk a biztosított gépjárművét vállalkozásában használta, amikor a járművet egy gondatlan autós összetörte. Nagyon fontos volt, hogy a javítást mielőbb elvégezhessék, mivel a vállalkozás működése gyakorlatilag leállt a jármű nélkül. Ügyfelünk a javítást a casco biztosítása terhére végeztette el.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép