Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Mit tegyünk, ha büntet a rendőr?

Mit tegyünk, ha büntet a rendőr?

2010. július 06.

Megjelent a Kamionhírek.hu weboldalán

 

Minél többet közlekedünk gépjárművel az ország útjain, annál nagyobb esély van arra, hogy rendőri ellenőrzés alá vonnak bennünket. Egy ilyen ellenőrzés legtöbbször büntetés nélkül végződik, de előfordulhat, hogy komoly bírság születik.

Ha később a határozatot támadni akarjuk, nagyon nagy jelentősége van annak, hogy a helyszínen milyen tényállás került rögzítésre. Ezért nem árt tudni, hogy milyen jogok illetnek meg bennünket a helyszíni vizsgálat során. Jelen cikk kizárólag a fuvarozókat legtöbbször érintő közigazgatási eljárást helyezi górcső alá. Ilyen eljárás indul a legtöbb fuvarozással kapcsolatos bírságolásnál (például az összes AETR alá tartozó cselekménynél), de a minden gépjárművezetőt érintő biztonsági öv és mobiltelefon nem megfelelő használata miatt is.

Amennyiben közúti ellenőrzés alá vonnak és helyszíni eljárásra kerül sor, önmagunk jogi képviselőjeként első sorban érdemes megfelelő hangulatot teremteni az eljáró rendőrrel. A kötekedő, ideges magatartást tanúsító autóssal ellentétben a hozzáértő, segítőkész ügyfél hamar kialakíthat egy udvarias légkört, így akár a bírságot is elkerülheti.

Miután megalapoztuk a kedvező hangulatot, a rendőr jegyzőkönyvben rögzíti a történteket.

A rendőr által hivatalos eljárás során felvett jegyzőkönyv közokiratnak minősül, ami az ellenkező bizonyításig teljes bizonyító erővel bizonyítja a benne foglaltak valóságtartalmát. Ez nyilvánvalóan rendkívül egyoldalúvá teszi a helyzetet, egy állampolgár és egy rendőr nyilatkozata közül ezért mindig az utóbbié lesz sokkal erősebb. A jogbiztonság kívánja meg, hogy ennyire megbízzunk a rendőrökben, e nélkül egy hatósági intézkedést sem lehetne tenni videó felvétel vagy hatósági tanú nélkül. A közokiratnak minősülő jegyzőkönyvből következik, hogy ha abban például kézben tartott mobiltelefon használatát rögzítik, akkor – ha csak nincs egy független tanú, vagy egy jó videó felvétel mellettünk – a rendőrnek lesz igaza.

Ahhoz, hogy áttörjük ezt a kényelmetlen szituációt, nem árt tudni, hogy a közigazgatási eljárás során az ügyfél kérheti a nyilatkozatának szó szerinti jegyzőkönyvbe vételét. Először szóban kell az igényt előadni, de ha másként nem megy, akkor elutasítása esetén a jegyzőkönyvre is fel lehet vezetni, hogy szó szerinti jegyzőkönyvbevételt kérünk. Amennyiben a kérést nyomós ok nélkül tagadja meg a hatóság, akkor ezzel olyan eljárásjogi hibát vét, ami miatt akár a teljes határozat megsemmisítését is el lehet érni később, ez persze egyedi körülményektől is függ. Ha elkezdődik a szó szerinti jegyzőkönyvezés, azokat a tényeket kell benne rögzíteni, ami a mi álláspontunkat támasztja alá. A közigazgatási eljárás során egyébként hangfelvétel készíthető a hatóság által, ebből az következik, hogy az ügyfélnek is joga van a teljes eljárásról felvételt készíteni. Lehet hivatkozni arra, hogy egyéb bizonyítási eszközt is használjon fel a hatóság. Az ügyfél által javasolt bizonyítási eszköz mellőzésére csak nyomós okból van lehetőség, ha a jegyzőkönyvben előadott bizonyítási indítvány érdemben hozzájárult volna a tényállás tisztázásához, akkor annak elmaradása a hatóság terhére esik, a fellebbezésben ez is felhasználható. Négykezes fuvar esetén a kolléga nyilatkozata kitűnően megfelelő tanúvallomásnak, mivel nem áll fenn rokonsági fok, vagy üzleti kapcsolat, viszonylag független tanúnak minősül. Nyilatkozatát érdemes szó szerint jegyzőkönyveztetni, ha ez nem lehetséges, akkor legalább a nevét és lakcímét fel kell vezettetni. Amennyiben a hatóság még ezt is megtagadja, sajnos nincs egyéb megoldás, csak az, hogy panaszt kell tennie a felettese előtt, és a panaszban felhasználni a tanút.

Le kell szögezni, hogy rendőrrel szemben csodákat nem lehet elérni. Viszont azokban az ügyekben, ahol nem csak a rendőr által felvett tényálláson múlik a bírság (pl: biztonsági öv), hanem némi bizonyítást is igényel, ott érdemi segítséget nyújthat az eljárás során bennünket megillető jogok megfelelő ismerete.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vizi András
  • Kategóriák: Közlekedés, Közlekedési szabálysértés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2010. július 06. ( 13 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Regisztrációs jegy
Következő bejegyzés Az egyszerűsített foglalkoztatás legújabb szabályai

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk nemzetközi fuvarozást végzett biztosított járművével, amikor is az olasz hatóság méretbeli problémák miatt visszatartotta a járművét, és kényszerjavítást rendelt el bírságolás mellett.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép