Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Megválni a karácsonyi ajándéktól

Megválni a karácsonyi ajándéktól

2017. november 13.

Az asztalon egy ajándék és pár mézeskalács.

Itt van már a karácsony előszele. Sokan már novemberben elkezdik a karácsony ajándékok megvásárlását. Mások fejében azonban nem tisztázott, hogy a terméket mikor köteles cserélni az eladó és mikor van lehetőségünk elsőre elállni a szerződéstől, az adásvételtől. Ezeknek a szabályait részletezzük most. 

Első ízben le kell szögezni, hogy a mostani cikk kizárólag a fogyasztói szerződésekből eredően a fogyasztó jogait tisztázza. Tehát, amennyiben például egy vállalkozás vásárol egy terméket (mondjuk számla alapján), akkor nem irányadók a lenti szabályok.

Másodsorban pedig különbséget kell tenni aközött, hogy a vásárolt termék hibás-e vagy csak nem tetszik, illetve boltban, vagy például interneten keresztül vásárolja a fogyasztó.

Többekben él az a téves felvetés, hogy a boltban vásárolt terméket, ha 3 napon belül visszaviszi, akkor annak árát a kereskedő köteles vissza is fizetni. Ez a jogszabályi előírások alapján nincs így.

A „3 napos szabály” azonban létezik, csak más esetre vonatkozik. Ugyanis a fogyasztóvédelmi szabályok azt teszik lehetővé, hogy amennyiben a termék hibás (figyelem: csak akkor, ha hibás) és a vásárlástól számított 3 napon belül a fogyasztó visszaviszi a boltba, akkor a kereskedő köteles minden kommentár nélkül a terméket kicserélni.

Közvetlenül az elállás joga a fogyasztót akkor illeti meg, amikor a szerződés, tehát az adásvétel is távollévő személyek között jött létre. Ilyen az internetes vásárlás során valósul meg.

A fogyasztó ekkor a termék átvételétől, kiszállításától számított 14 naptári napon belül, a kereskedőhöz intézett, írásbeli nyilatkozattal gyakorolhatja az elállási jogát. Ebben az esetben nincs indokolási kötelezettsége, sőt ebbe az esetbe az is belefér, ha egyszerűen valaki meggondolja magát a vásárlás kapcsán.

A fogyasztónak ebben az esetben vissza kell küldenie a terméket a kereskedő által megjelölt címre. A fogyasztó köteles a visszaszállítás költségeit viselni, kivéve, ha a kereskedő ezt kifejezetten magára vállalja.

Fontos tudnivaló azonba, hogy az internetes vásárlás esetén, amennyiben a vásárló nem kiszállítással veszi át a terméket, hanem az érintettvoltban személyesen veszi át, akkor a fenti szabályok már nem alkalmazandók. Tehát nem minősül a továbbiakban távollévők közötti szerződésnek a vásárlás.

Természetesen a kereskedők minden esetben a fogyasztók javára eltérhetnek kedvezőbb szabályokkal, azonban, ha jogvita merülne fel, akkor a fenti rendelkezések az irányadók. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2017. november 13. ( 5 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Nem látok az új szemüveggel
Következő bejegyzés Eltűnt végrendeletek nyomában

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Sokan ismerik (vagy ismerni vélik) az elévülés fogalmát, és annak jogkövetkezményeit is. Az emberek általában tisztában vannak az idő múlásának joghatásaival. Tudjuk, hogy vannak jogvesztő határidők, és a követelések egy idő után elévülhetnek. De mit jelent pontosan az elévülés? Egy bármikor előhúzható aduász, amivel azonnal szabadulunk mindenfajta kötelezettségtől? Vagy egy semmire se jó vaktöltény, amit hiába puffogtatunk el, a végén mégiscsak fizetnünk kell? A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép