Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Társadalombiztosítás
  • Táppénz
  • Hogyan készüljünk fel a betegségekre? – segítünk Önnek!

Hogyan készüljünk fel a betegségekre? – segítünk Önnek!

2014. január 31.

Egy nő szájmaszkkal a száján egy malacperselyt tart a kezében.

Télen a betegségek elleni védekezés a megszokottnál gondosabb figyelmet érdemel. 

Érdemes elgondolkodni egy olyan megtakarítási formán, amely a beteges időszakokban rendelkezésre áll, olcsóbban jutunk hozzá bizonyos gyógyszerekhez vagy gyógyhatású készítményekhez, így egy-egy lebetegedés nem vonja maga után a pénztárcánk teljes kiürülését. 

Fontos, hogy időben fel tudunk készülni a váratlan, nagyobb összegű kiadásokra, valamint hogy gondoskodjunk az egészségünk megőrzése érdekében fontos egészségügyi szolgáltatások finanszírozásáról is. Az önkéntes egészségpénztári tagság kifejezetten erre a célra létrehozott intézmény.

A pénztárba való belépés önkéntes, abba havonta rendszeresen tagdíjat köteles a tag fizetni, amelynek minimális mértékét az adott pénztár határozza meg. A díj pénztáranként eltérő, általában minimum havi 1-2 ezer forint. A munkáltatók részben, vagy egészben átvállalhatják a tagdíj fizetését, és további hozzájárulásokat is tehetnek a tag részére, érdemes tehát a munkáltatónknál érdeklődni a lehetőségekről, egyes munkahelyeken ez a kifizetés a cafeteria rendszer keretében történik.

A hatályos adózási szabályok szerint a befizetések 20%-át, maximum évi 100.000 Ft-ot visszaigényelhetünk a személyi jövedelemadónkból, további előny, hogy az el nem költött, a kártyánkon rendelkezésre álló keretet a pénztár befektetési eszközökbe fekteti, ami hozamot eredményez.

A pénztár szolgáltatási rendszerének célja, hogy szolgáltatásainak keretében a pénztártag részesülhessen orvosi kivizsgálásban, szűrővizsgálatban és segítséget, útmutatást kapjon egészségi állapota megőrzéséhez, javításához szükséges egészségügyi ellátásra, pénztári egészségfejlesztési szolgáltatás igénybe vételére. Ezáltal a pénztár szorgalmazza az egészség és munkaképesség megőrzését, valamint az egészségtudatos életmód kialakításának fontosságát. Adómentesen igénybe vehető szolgáltatások az egészségpénztári tagság keretében többek között a fogászat, belgyógyászat, szemészet, bőrgyógyászat, különböző szűrővizsgálatok, meghatározott gyógyszerek, egyes gluténmentes élelmiszerek, gyógyászati segédeszközök, gyógytorna, gyógymasszázs, vagy fizioterápiás kezelések. Emellett számtalan kedvezményt nyújt bizonyos szolgáltatások vagy termékek megvásárlása esetében.Az igénybe vehető szolgáltatásokról az adott pénztár szabályzata ad bővebb tájékoztatást, a megkötése előtt tehát mindenképpen tájékozódjunk, hogy az igénybe venni kívánt szolgáltatásra egyáltalán kiterjed-e az egészségpénztári tagság, ugyanis kizárólag az egészségpénztárral szerződött szolgáltatók biztosítják a lehetőségeket, kedvezményeket.

Fontos tudni, hogy a szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a pénztártag egészségszámláján rendelkezésre álljon az az összeg, amely fedezetet nyújt az igényelt szolgáltatásra, avagy termékre. Ez azt jelenti, hogy az igénybe veendő szolgáltatás, avagy megvásárolni kívánt termék árának megfelelő összeg kell, hogy rendelkezésre álljon az egészségpénztári számlánkon, ahhoz, hogy annak árát a szolgáltató visszatérítse.A pénztár a pénztári szolgáltatások ellenértékét számla vagy bizonylat alapján téríti meg a pénztártagnak.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Nyilas Anita
  • Kategóriák: Táppénz, Társadalombiztosítás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2014. január 31. ( 9 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Mikor kell visszafizetni a szocpolt?
Következő bejegyzés Egészségügyi problémák miatti igények

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk nagykorú gyermeke számára időpontot kért egy magán-egészségügyi intézménytől bölcsességfog eltávolítása céljából. Az egészségügyi intézménnyel és a műtétet végző kezelőorvossal a beavatkozást megelőzően több alkalommal is email útján, valamint telefonon keresztül egyeztetett, röntgenfelvétel is készült az eltávolítandó fogról. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép