Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Az otthon melege

Az otthon melege

2016. augusztus 22.

Egy pár két vödröt tart a plafon alá, ahol befolyik a víz.

Az otthon mindannyiunk számára más formában jelenik meg, máshol van, mások a méretei, tulajdonságai, más a színe és változó, hogy kikkel osztjuk meg. Mindben közös azonban, hogy az otthonunk akaratlan nélkülözése, a kényszerű távollét mindenkit megvisel. 

Az otthon elhagyásának oka lehet elemi csapás, egy hatalmas csőtörés, tartós áramszünet vagy a fűtési rendszer csődje. A hosszabb idejű távollét hátrányosan befolyásolja az érintettek életminőségét és jelentős kiadásokkal jár. Ebben a cikkben ahhoz kívánunk segítséget nyújtani, hogy milyen kompenzációt lehet igényelni ilyen esetben.

A bírói gyakorlat mára itthon is eljutott annak kimondásáig, hogy a magánlakás, az otthon sérthetetlensége olyan oltalomra érdemes személyiségi jog, amelynek a megsértése miatt kártérítést és sérelemdíjat (korábban nem vagyoni kártérítést) állapíthat meg a bíróság a sérelmet okozó fél terhére. 

Kártérítést és sérelemdíjat abban az esetben lehet követelni, ha a sérelmet okozó fél részéről jogellenes és felróható magatartás vagy mulasztás valósul meg, tehát ha van olyan személy, aki gondos, jogszerű és körültekintő magatartásával elháríthatta volna a sérelmet vagy annak nagyobb részét. Távhőszolgáltatás kiesése, nem tervezett, napokig tartó áramszünet, szomszédos ingatlanról vagy közterületről származó csőtörés okozta épületkároknál szinte minden esetben van felelőse a problémának. Vis maior esetén, mint a villámkárok okozta tűz, vihar, földrengés okozta rongálódások csak akkor léphetünk fel a lakásbiztosítóval szemben többletköveteléssel, ha indokolatlanul és alaptalanul késlekedik a biztosítási összeg folyósításával, avagy a folyósított összeg nem elegendő a teljes helyreállításhoz.

A kártérítés körében az otthonul szolgáló lakásban vagy házban esett közvetlen kár (ilyen lehet pl. a falak, tető, födém károsodása), a lakásban található ingóságokban esett kár, a sérült vagy tönkrement épületgépészeti berendezések kárai, az ingóságok, gépek leszerelésének és elszállításának költsége, a lakásbérlet költsége, az ügyintézésre fordítandó idő ellenértékének (távolléti díj) megtérítése az, amit minden érintettnek át kell gondolnia.

A sérelemdíj körében az életminőség negatív változása, az események által kiváltott stressz, átmeneti vagy hosszabb ideig tartó pszichés kórkép, az ezekkel összefüggésben beállt következményi megbetegedések alapozzák meg az érintettek kompenzációs igényét. Ennek mértéke teljes egészében bírói mérlegelés eredménye. A mérlegelés során figyelembe kell venni az eset valamennyi körülményét, az eseményeknek az érintettre gyakorolt egyéni hatását, az érintett saját életvitele megváltozásának mértékét, időbeni elhúzódását, a pszichés megpróbáltatásokat. Nem mindegy, hogy pl. télvíz idején kell azonnal kiköltöznie egy családnak vagy nyáron. Ugyanígy eltérő megítélés alá esik, ha nagycsaládot érint a baj, mintha csak egy személyt.

A sérelemdíjat sajnos rendszerint „ki kell harcolni”, nem fizetik meg automatikusan, és a sérelmet okozó fél peren kívül rendszerint nem kívánja tudomásul venni az erre vonatkozó igényt. Érdemes azonban felvenni a kesztyűt, mert a sérelemdíj mértéke ugyan mérlegeléstől függ, de valamilyen ésszerű összegre biztosan lehet számítani.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Ingatlan
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2016. augusztus 22. ( 7 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Ha nem fizet a Bérgarancia
Következő bejegyzés Hibás mobiltelefon

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy munkás csatornafedelet betonos körbe egy lapáttal.

Esettanulmányok

Ügyfelünk 2016. decemberében egyik este, sötétben közlekedett gépjárműjével. Az út során az egyik utcában az aszfalt egy nagyobb szakasza egy csatornafedél körül fel volt bontva. A balesetveszélyes helyet nem kerítették el, illetve nem táblázták ki. Ügyfelünk gépjárműjével belehajtott a felbontott részbe, és a gépjárműben a baleset következtében körülbelül 60.000,- Ft összegű kár keletkezett. A csatornafedél környékén az aszfaltot egy építkező cég bontotta fel, akinek kötelessége lett volna a helyszín biztosításáról, kitáblázásáról, elkerítéséről gondoskodni. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép