Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egészségügy
  • Téves diagnózis

Téves diagnózis

2023. július 07.

orvos, műhiba, kártérítés, sérelemdíj, per, betegség, trombózis
Mindenki fél attól, hogy egy lappangó, nehezen észrevehető, kellemetlen betegséget az orvosa félrediagnosztizál, vagy egyszerűen nem vesz észre. Jogosan félünk ettől, mert sokszor nem lehet helyrehozni a tévedést, nem lehet kiküszöbölni a következményeket. Sajnos mindenki hibázhat, de míg egyes munkák esetén kisebb kellemetlenségekkel jár akár egy nagy hiba is, vannak olyan hivatások, ahol kisebb figyelmetlenség is emberéletekbe kerülhet. Ha az orvos nem tesz fel egy kérdést, nem rendel el egy vizsgálatot, vagy esetleg átszalad a szeme egy képkockán, már hatalmas baj történhet.

Nem csak az orvosoknál, hanem más szakmákban is előfordulhat, hogy egy tévedés emberéletekbe kerül, gondoljunk bele mi van akkor, ha egy villanyszerelő rosszul köt be valamit. Vagy képzeljük el, ha egy hídépítő mérnök elszámol egy szöget. Nade visszakanyarodva az orvosokra, náluk kiemelten fontos, hogy alaposan, körültekintően járjanak el. Biztos vagyok benne, hogy minden orvos azért választja ezt a hivatást, hogy segítsen a betegeken, és egyáltalán nem célja, hogy bárkinek ártson. Ha másért nem, saját szakmai jóhíre és anyagi helyzete miatt mindenképp érdeke, hogy ne kövessen el szarvashibát. De sajnos az orvos is ember, ő is hibázhat. Előfordul, hogy az orvos nem vesz számításba valamit, aminek döntő jelentősége van. Ilyenkor a beteg két dolgot tehet. Vagy elfogadja az orvos diagnózisát, bízik a szakértelmében, vagy élve a szabad orvosválasztás jogával másodvéleményt kér.

Nyilván nem könnyű a második megoldás mellett dönteni, mert nem vagyunk orvosok. Van olyan, hogy megnyugszunk az orvos véleményét hallva, és mi magunk is későn jövünk rá, hogy tévedést történt. Plusz ott van az is, hogy egy értelmes ember nem akar bizalmatlan, önjelölt orvosost játszani, mondván: majd én jobban tudom mi bajom. Mind ismerjük azt a típust, aki előre eldönti mi a baja, és addig jár orvostól orvosig, (jó esetben nem valami kuruzslónál köt ki) amíg meg nem kapja a számára vágyott diagnózist.

Hadd jegyezzem meg, hogy jogászként is találkozunk ilyen ügyféllel, aki előre kigondolta a megoldást, és megdöbbenve tapasztalja, hogy nem azt hallja vissza a jogásztól, amit hallani szeretett volna. Ilyenkor sokszor az ügyfél addig jár ügyvédtől ügyvédig, amíg meg nem kapja a vágyott választ, és képes egy vagyont költeni teljesen veszett ügyre. Nade kanyarodjunk vissza arra az esetre, amikor jogosan merül fel az, hogy valamit az orvos nagyon „benétett”. Mi van akkor, ha érezzük, hogy nagy a baj, és nem lehet jó az, amit az orvos mondott.

Így járt ügyfelünk is, aki magánrendelésre ment, mert a lába elképesztő módon feldagadt, és fájdalmai voltak. Ügyfelünk eleve azzal a félelemmel érkezett, hogy nincs-e trombózisa, mert rettegett attól, hogy ez vele is megtörténhet. Tehát kifejezetten ezt kérdezte az orvosától. Sajnos az orvos nem volt a helyzet magaslatán, mert nem vette észre, hogy nagy a baj. Bár a tünetek utaltak erre, és legalább a gyanú szintjén meg kellett, hogy fogalmazódjon benne a trombózis lehetősége, mégsem végeztetett el olyan vizsgálatot, amivel kizárhatta volna.

A leginkább azzal leplezte le hanyagságát, hogy a vizsgálati lapon az alábbi megjegyzést tüntette fel: “a vizsgálattal sem vénás sem artériás keringési zavar nem állapítható meg”.  Tehát arra utalt az orvos, hogy ezzel a típusú vizsgálattal nem kizárható a trombózis. Ha az eljáró orvosnak volt ilyen gyanúja el kellett volna rendelnie egy olyan vizsgálatot, amely ezt az eshetőséget kizárja.

Emellett az orvos a tárggyal nem kapcsolatos, oda nem illő megjegyzéseket tett Ügyfelünk kinézetére, de ez már csak hab volt a nemkívánatos tortán.

A diagnózis – mint utólag kiderült – téves volt. Mivel Ügyfelünk végtagfájdalma nem enyhült, egy közeli kórház sürgősségi osztályára ment. Itt megállapították, hogy mélyvénás thrombosis és pulmonalis embolia okozta a tüneteket. Ügyfelünket szakszerűen ellátták a másik intézményben.

Az orvos tetézte a bajt azzal, hogy bár kedvesen felhívta Ügyfelünket telefonon, és szóban bocsánatot kért, de ezen hívás alapján olyan leletről állapított meg diagnózist, amit akkor még a másik kórházban eljáró kezelőorvos Ügyfelükkel nem is ismertetett. Ez azt jelentette, hogy felhatalmazás nélkül megnézte Ügyfelünk leletét, mivel sejtette, hogy hibát követett el. Etikai normákat sértve előbb közölte a diagnózist a beteggel, mint a kezelőorvosa.

Az orvos megsértette az egészségügyi törvényben előírt eljárásrendet, a beteg állapotának megfelelő sürgősségű ellátás elvét, nem zárt ki egy nagyon fontos tünetegyüttest és ezzel veszélybe sodorta Ügyfelünk életét, megsértette a testi épségét. Nem mellesleg orvosi etikai és adatvédelmi szabályokat is sértett.

Ezt a tényállást megismerve természetesen sérelemdíj iránti igénnyel fordultunk a magánklinikához, és visszaköveteltük a szakszerűtlen vizsgálatért kifizetett díjat is. A magánklinika nagyon korrekt módon azonnal visszautalta Ügyfelünknek a vizsgálati díjat, és vita nélkül elfogadta a sérelemdíj igényt is, amit a felelősségbiztosítója rendezett is.

Szerencsére Ügyfelünk felépült, az orvos pedig biztosan körültekintőbben fog eljárni a jövőben. Reméljük, hogy az eljáró orvos számtalan beteg meggyógyításával járul hozzá társadalmunk egészséges működéséhez, és ez egy ritka kivétel volt pályafutása során.

Fontos, hogy bízzunk az orvosok (és úgy alapvetően a szakemberek) tudásában, véleményében, nem akarjuk mindenáron felülbírálni a hozzáértőket. De az is legalább ennyire fontos, hogy tisztában legyünk a jogainkkal, és tudjuk kihez fordulhatunk, ha azokat sérelem éri. Tudunk kell érvényesíteni az érdekeinket, és ha nem megy, segít a jogvédelmi biztosítónk.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Schiffer Zsolt
  • Kategóriák: Egészségügy
  • Címkék: betegség, kártérítés, műhiba, orvos, per, sérelemdíj, trombózis
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2023. július 07. ( 3 hónapja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Miért fizetünk gyermektartást?
Következő bejegyzés 5 gyakori kérdés az utazási szerződésekkel kapcsolatosan

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő! Tájékoztatjuk, hogy 2023.07.25. napjától az alábbi elérhetőségen érik el új ügyfélportálunkat: ugyfelportal.das.hu Részletes tájékoztatást a portál működéséről ezen a linken talál: https://das.hu/ugyfelter/ Amennyiben a megadott oldalon nem találja a keresett információt, kérem hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/486-36-00-as telefonszámon vagy írjon e-mailt az info@das.hu címre. Üdvözlettel, D.A.S. Jogvédelem

Közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa el az
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk lakásbiztosításába egy kisállat-biztosítás is beletartozik, ami a házikedvencek gyógyításával – és esetleges végső nyugalomra helyezésével – kapcsolatos költségekre tejed ki. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép