Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Karácsony előtti leárazások- legyen tisztában jogaival!

Karácsony előtti leárazások- legyen tisztában jogaival!

2015. december 15.

Egy Special Offer matrica: piros háttér zöld karácsonyfa.

Közeledik a karácsony, ezzel együtt nő az emberek vásárlási kedve, különös tekintettel az akciós termékekre. November végén, december elején sok áruház dönt úgy, hogy „készletkisöprési akciókat” tart, vagy valamely szolgáltatására nézve jelentős kedvezményt enged. Nem árt tisztában lenni a fogyasztókat megillető jogainkkal, annak érdekében, hogy az akciós terméket valóban akciós áron vásároljuk meg.

A fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései alapján a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról, annak egységáráról, illetve valamely szolgáltatás esetén a szolgáltatási díjról is. Mindent egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni, Magyarország törvényes fizetőeszközében kell kifejezni, a forint, vagy annak rövidítésének (Ft) megjelölésével. Érdemes tudni, hogy a terméken szereplő árnak már a fogyasztó által ténylegesen fizetendő összeget kell tartalmaznia, tehát a közterheket bele kell foglalni. Sajnos számtalan esetben lehet azzal találkozni, hogy egy terméken több vételár látható, több cédula van egymásra ragasztva, vagy egymáson elcsúszva.

Amennyiben a vállalkozás több eladási árat vagy szolgáltatási díjat tüntet fel egyidejűleg, abban az esetben köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási áron vagy szolgáltatási díjon értékesíteni a terméket. Ebben az esetben tehát jogosan reklamálhatunk a kasszánál, s kérhetjük, hogy a terméket olcsóbban vásárolhassuk meg.

A fentieken túl gyakran találkozhatunk olyan esetekkel is, amikor a kasszánál derül ki, hogy a termék mégsem akciós,csak a megjelölést elfelejtették levenni az áruról, és a feltüntetett árnál többet kell érte fizetnünk. Ez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alapján megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül, amellyel a vállalkozás jogszabálysértést valósít meg. A jogszabály értelmében ugyanis megtévesztő (s ezáltal tilos) minden olyan kereskedelmi gyakorlat, mely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt oly módon jelenít meg, hogy azzal megtéveszti a fogyasztót, vagy egyébként alkalmas arra, hogy megtévessze a vásárlót a termék ára/díja tekintetében, ezáltal olyan döntésre készteti a fogyasztót, melyet egyébként nem hozott volna meg.

Ha a fenti esetekkel találkozunk, és a jogszabályok ismeretében sem kíván eleget tenni az eladó jogos követelésünknek, érdemes a helyszínen jegyzőkönyveztetni az esetet, vagy beírni panaszunkat a vásárlók könyvébe. Ezzel a panasszal a későbbiekben az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatunk, akik jogosultak arra, hogy kivizsgálják panaszunkat.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Albert Enikő
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Hibás teljesítés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2015. december 15. ( 7 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Akciós termékre nem vonatkozik a szavatosság?
Következő bejegyzés Külföldi gépjármű által okozott kár

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Nyugat-magyarországi motoros ügyfelünk nem értette, hogyan bírságolhatták meg egy dél-alföldi városban gyorshajtásért, mert állítja: sohasem járt az Alföldön kedvenc kétkerekűjével.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép