A fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései alapján a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról, annak egységáráról, illetve valamely szolgáltatás esetén a szolgáltatási díjról is. Mindent egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni, Magyarország törvényes fizetőeszközében kell kifejezni, a forint, vagy annak rövidítésének (Ft) megjelölésével. Érdemes tudni, hogy a terméken szereplő árnak már a fogyasztó által ténylegesen fizetendő összeget kell tartalmaznia, tehát a közterheket bele kell foglalni. Sajnos számtalan esetben lehet azzal találkozni, hogy egy terméken több vételár látható, több cédula van egymásra ragasztva, vagy egymáson elcsúszva.
Amennyiben a vállalkozás több eladási árat vagy szolgáltatási díjat tüntet fel egyidejűleg, abban az esetben köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási áron vagy szolgáltatási díjon értékesíteni a terméket. Ebben az esetben tehát jogosan reklamálhatunk a kasszánál, s kérhetjük, hogy a terméket olcsóbban vásárolhassuk meg.
A fentieken túl gyakran találkozhatunk olyan esetekkel is, amikor a kasszánál derül ki, hogy a termék mégsem akciós,csak a megjelölést elfelejtették levenni az áruról, és a feltüntetett árnál többet kell érte fizetnünk. Ez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény alapján megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül, amellyel a vállalkozás jogszabálysértést valósít meg. A jogszabály értelmében ugyanis megtévesztő (s ezáltal tilos) minden olyan kereskedelmi gyakorlat, mely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt oly módon jelenít meg, hogy azzal megtéveszti a fogyasztót, vagy egyébként alkalmas arra, hogy megtévessze a vásárlót a termék ára/díja tekintetében, ezáltal olyan döntésre készteti a fogyasztót, melyet egyébként nem hozott volna meg.
Ha a fenti esetekkel találkozunk, és a jogszabályok ismeretében sem kíván eleget tenni az eladó jogos követelésünknek, érdemes a helyszínen jegyzőkönyveztetni az esetet, vagy beírni panaszunkat a vásárlók könyvébe. Ezzel a panasszal a későbbiekben az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatunk, akik jogosultak arra, hogy kivizsgálják panaszunkat.