A munkavállalói felmondás a jogszabályok alapján a világ egyik legegyszerűbb dolgának tűnhet, azonban a valóságban rendkívül sok buktatója van. Nem minden ügyfelünk szeret egyértelmű kérdések miatt telefonálni, azonban sok esetben megelőzik bajt azzal, ha időben kérdeznek. Én kifejezetten örülök, ha az ügyfeleink, mielőtt még közölnék a felmondásukat a munkáltatójukkal, előtte tájékozódnak nálunk, hogy mi is ennek a jogszerű és biztonságos módja.
Szakmai cikk
Szakértőink cikkei
Közös lónak túrós a háta….kezdem minden egyes társasházakról szóló cikkemet. Az együttélés annál nehezebb szokott lenni minél több embernek kell alkalmazkodnia a másikhoz. Vannak emberek, akiknek az alkalmazkodás nem okoz problémát, míg mások a puszta konszenzus gondolatától is ódzkodnak. Pedig ott, ahol több ember él egy nagy fedél alatt sajnos elkerülhetetlen, hogy bizonyos helyzetekben engedjenek a másiknak. Pont a viták elkerülése miatt szoktak a társasházakban az ott lakók úgynevezett házirendet, megalkotni, amely meghatározza az ott lakóktól az egyes elvárt magatartási formákat.
Az elmúlt években sok bizonytalansággal kellett számolnia azoknak, akik utazást terveztek. Szinte megjósolhatatlan volt, hogy milyen járványügyi előírások és korlátozások lesznek érvényben, mire a vágyott pihenés ideje elérkezik. Most, hogy ezek a kockázatok lényegesen csökkentek, fellendült az utazási kedv.
Amikor szerződést kötünk egy szolgáltatóval, fontos szempont, hogy adott díjon milyen szolgáltatást kapunk. Sajnos vannak esetek, amikor egy szolgáltató monopolhelyzetben van, így nincs választási lehetőségünk a szolgáltatók között, de ebben az esetben is fontos, hogy kiszámítható legyen a választásunk. Amikor több szolgáltató jöhet szóba, akkor a szempontjaink szerinti összehasonlításnál kiemelt tényező a díj.
A munkavállaló és a munkáltató között fennálló jogviszony egyik igen kényes eleme a munkabér. Bár napjainkban sajnos többször előfordul, hogy a munkavállaló munkabérét nem, vagy csak késve kapja kézhez, arra is lehet találni példát, hogy a munkáltató véletlenül magasabb összegű munkabért fizet, mint amennyi valójában járna a munkavállaló számára. ez utóbbit nevezzük jogalap nélkül kifizetett munkabérnek.
Folytatásos cikkünk második részében arról lesz szó, hogy a károsult, akinek a munkavégzés során a munkavállaló kárt okozott, kivel szemben és milyen kártérítési igényt érvényesíthet. Cikkünk első részét itt olvashatják.
Mostani, kétrészes, folytatásos cikkünkben arról lesz szó, hogy vajon a munkavállaló, munkavégzése során okozott károkért milyen eseteben és mekkora mértékben köteles helytállni. Milyen igényt támaszthat vele szemben a munkáltató és a károsult.
Sándor még életében úgy döntött, hogy balatoni nyaralóját legkedvesebb unokájának ajándékozza halála esetére. Gábor fiát, Norbertet lepte meg egy gyönyörű vitorláshajóval 20. születésnapjára. Éva testvérének ajándékozta már rég nem használt gépjárművét, míg Nóra élettársának szerzett örömöt egy drága órával. Ezek mögött a meglepetések mögött minden esetben egy ajándékozási szerződés áll, amit a felek nem feltétlenül foglalnak külön írásbeli okiratba. Mindegyik esetben felmerül azonban a kérdés, hogy terheli-e ajándékozási illeték a jogügyleteket? Jelen cikkünkben a családon belüli ajándékozás illetékéről szedtünk össze fontosabb szabályokat.
Bár még javában tombol a nyári kánikula, az idei évből már csak körülbelül 5 hónap van hátra. A legtöbb munkavállalónak az év közeledtével már számolgatnia kell szabadságait, mennyi maradt még az idei évben, illetve hány nap szabadságot tud még kivenni? Egyáltalán hány nap szabadsággal kell számolni egy évben? Van-e lehetőség a szabadságok 2023-ra történő átvitelére? És előfordulhat-e, hogy nem tudja kivenni a szabadságát akkor, amikor ő szeretné? Jelen cikkünkben öt gyakori kérdést válaszolunk meg a fizetett szabadsággal összefüggésben.
A világjárványt követő nyitás talán egyik jellemzője, hogy sokan törekednek az elmúlt évek utazásait, akár repülős utak igénybevételével pótolni. Ugyanakkor közismert tény, hogy akár munkaerő hiánya, akár sztrájk miatt, egyre több járatot törölnek a légitársaságok, illetve igen jellemzővé váltak a járatkésések is. Mostani cikkünkben ez utóbbival foglalkozunk, kifejezetten kitérve arra, hogy az érintett utasok milyen igényekkel élhetnek a légitársasággal szemben.