Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Utazási szerződés megkötése előtti tippek – 1. rész

Utazási szerződés megkötése előtti tippek – 1. rész

2019. június 20.

Időről időre visszaköszönnek a sajtóban bedőlt utazási irodák miatt meghiúsult utazások történetei. Az is előfordulhat, hogy az utazás minősége egyáltalán nem felel meg a szerződésben foglaltaknak. Annak kapcsán adunk most tippeket, hogy miként kerülhetőek el nagyobb eséllyel a fenti problémák.

Sajnos a mostani cikket rossz hírrel kezdjük, ugyanis 100%-osan nincs arra garancia, hogy a legkörültekintőbb eljárás esetén is minden rendben legyen. Ugyanakkor nagy eséllyel – tudatos fogyasztóként – mégiscsak tehetünk valamit, amellyel jobb eséllyel kiszűrjük a gyengébb lábakon álló utazási irodákat.

Az egyik ilyen javaslat, hogyha már utazási irodán keresztül szeretnék nyaralni menni, akkor inkább egy jobb nevű, nagyobb piaci múlttal rendelkező utazási irodához fordulunk. Lehetséges, hogy az áraik drágábbak, de az már önmagában gyanús lehet, ha valamilyen kisebb cég piaci ár alatt kínálja az utazásait. Jobb, ha az ilyen esetek inkább gyanakvásra intenek.

Honnan lehetséges azonban kiszűrni, hogy simlis cégről van-e szó, vagy megbízhatóbbról? A válasz egyszerű. A jelenleg is hatályos jogszabályi rendelkezések alapján utazásközvetítői, vagy utazásszervezői tevékenységet csak olyan utazási iroda végezhet, amelyik erre engedéllyel rendelkezik a Fővárosi Kormányhivatal részéről.

Tehát, a tevékenység folytatása hatósági engedélyhez kötött. Az engedély kiadásának, és fenntartásának alapfeltétele pedig az, hogy az érintett irodának, cégnek megfelelő vagyoni biztosítéka legyen arra, hogy fizetésképtelensége esetén mind az utazási részvételi díjakat vissza tudja fizetni, mind a külföldön rekedt utasok hazaszállítását finanszírozni tudja. Amelyik cég nem rendelkezik ezzel a vagyoni biztosítékkal, az elvileg nem kaphatja meg az engedélyt sem.

További jogszabályi kötelezettsége az utazási irodáknak az, hogy vagy vagyoni kezesi biztosítási szerződést kössenek valamelyik biztosító társasággal, vagy garanciaszerződéssel rendelkezzen egy hitelintézetnél. Mindkét szerződés célja az, hogy a fenti vagyoni biztosítékon túl legyen olyan háttérintézmény, mely probléma esetén helyt tud állni az utasok számára az utazási iroda helyett.

Ezeknek a szerződéseknek a fennálltát szintén minden évben igazolniuk kell az utazási irodáknak, melyet szintén a hatóság ellenőriz. Ha nem rendelkezik valamely utazási iroda megfelelő vagyoni biztosítékkal, vagy szerződéssel, úgy a hatóságnak törölnie kell a nyilvántartásból az érintett céget, mely így tevékenyégét sem folytathatja tovább.

Az állami felügyeleti kötelezettség némileg felveti azt a kérdést, hogy vajon miként lehetséges az, hogy úgy dőltek be utazási irodák, hogy az utasok hazaszállítását mégsem tudták megoldani? Ez egy nagyon jó kérdés, és ebben a körben akár az állam felelőssége is felmerülhet.

Tehát, a szerződéskötést megelőzően érdemes a Fővárosi Kormányhivatal nyilvántartását megtekinteni, mely bárki számára elérhető és nyilvános. Ha ott nem szerepel az érintett iroda, akkor mindenképpen javasolt elkerülni vele a szerződéskötést.

Mi van azonban akkor, ha beüt a legrosszabb, és az utazási iroda lehúzza a redőnyt? Ekkor javasolt az érintett biztosító társaság részére bejelenteni a kárigényünket, igazolható módon. A legtöbb esetben az e-mail alkalmas csatorna. A bejelentésben javasolt a szerződés beazonosítása, a részvételi díj megfizetésének igazolása, valamint annak meghatározása, hogy milyen okból fordulunk az érintett biztosító társasághoz.

Ha már az utazást megkezdtük, akkor is a fenti lehetőségeket tudjuk javasolni. A lényeg, hogy ebben az esetben minden olyan költségről, melyet magunk előlegeztünk meg, számlával, vagy bizonylattal rendelkezzünk, mert ezek a költségek szintén igényként merülhetnek majd fel.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Utazás
  • Címkék: külföldi utazás, utas jogai, utazás, utazási iroda
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2019. június 20. ( 4 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Koncertjegy – vissza a feladónak
Következő bejegyzés Örököltem egy autót – van teendőm?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk tavaly Karácsonyra vásárolt egy cipőt a fiának, azonban annak pár napnyi viselést követően levált a talpa.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép