Tévesen nyilatkozott a biztosító – fizessen az ügyfél?

Egy női szobor, bekötött szemmel karos mérleget tart a kezében.

Ügyfelünk balesetet okozott 2006-ban a gépkocsijával.

A másik fél kárát, kb. 10 millió forint (komoly személyi sérülés történt) azonban nem a saját biztosítója, 1 millió Ft kártérítés ügyfelünknekhanem a MABISZ fizette ki, mivel az ügyfelünk saját biztosítója tévedésből úgy nyilatkozott a károsultnak, hogy ügyfelünknek nem volt érvényes kötelező felelősségbiztosítása. A biztosító megismételte a hibáját, amikor ugyanígy nyilatkozott a MABISZ felé is. Ezt követően a MABISZ beperelte Ügyfelünket, aki semmiről sem értesült, mivel időközben elköltözött, azonban lakcímváltozását nem jelentette be. Ügyfelünk azt tapasztalta 2 évvel a baleset után, hogy egy bírósági végrehajtó letiltatta a fizetése egyharmadát, zároltatta számláit. Ügyfelünk sem a teljes fizetéséhez, sem megtakarításaihoz nem fért hozzá, elesett az állami támogatásoktól és közműtartozást halmozott fel. Ezen a ponton keresett meg bennünket. Három hét alatt kiderítettük, hogy volt érvényes biztosítása a baleset idején, az igazolást megküldtük a MABISZ-nak, leállítattuk a végrehajtási eljárást és visszafizettettük az ügyfelünktől elvont pénzösszegeket kb. 1 millió forintot. E nélkül Ügyfelünk minden vagyona valószínűleg évtizedekig végrehajtás alatt állt volna, pusztán egy biztosítói tévedés miatt.