Az áruház meglehetős gyorsasággal reagált a történtekre, és több platformon is figyelmeztette vásárlóit a csalásra, azonban emellett sem tudhatjuk, hányan estek már áldozatául a csalárd akciónak. A csalók ezúttal exkluzív ajándékokat ígérnek a „szerencséseknek”.
Beszédes, hogy (az előző alkalomhoz hasonlóan) nem közvetlenül pénzösszegek átutalására biztatnak – ezeket ugyanis a legtöbb fogyasztó már eleve fenntartásokkal fogadja. A cél a személyes adatok megszerzése, mely közvetve természetesen ugyanúgy haszonszerzési célzatot szolgál. A család bűncselekménye tehát ebben az esetben is megvalósul, hiszen az elkövetők…
- …a felhasználókat tévedésbe ejtik, tévedésben tartják: egy ismert név mögé bújva keltik azt a hamis látszatot, hogy kivételes ajándékot kínálnak részükre;
- …a cél egyértelműen a jogtalan haszonszerzés: olyan adatokhoz, információkhoz férnek hozzá, melytől valamilyen előnyre tesznek szert;
- …ezzel a tevékenységükkel kárt okoznak a vásárlóknak: nem csak az adatok felhasználása jelent kárt, hanem önmagában az is, hogy harmadik személy olyan személyes adatokat ismer meg, melyre egyébként nem jogosult.
A fentiekre tekintettel javasoljuk, hogy aki ehhez hasonló kecsegtető, ámde gyanúsnak tűnő ajánlattal találkozik bármely üzlettől, pénzintézettől, szolgáltatótól, látogasson el annak hivatalos honlapjára, egyéb közösségi oldalaira, hogy azok valóságtartalmáról meggyőződjön. Amennyiben ezek alapján egyértelmű, hogy átveréssel áll szemben, haladéktalanul tegyen feljelentést ismeretlen tettessel szemben a rendőrségen!
Ne felejtsük el: személyes adataink önmagukban is értéket képviselnek, s gyakran kulcsot jelenthetnek jelszavainkhoz is, tovább növelve a potenciális károk mértékét. Lényeges az is, hogy az ilyen csaló felhívások gyakran közösségi oldalon történő további megosztásra is buzdítanak, ami komoly forrása a további terjedésnek, így ennek ne tegyünk eleget.