Otthon, rémes otthon

A károkozás kapcsán általában valamilyen szándékos tevékenységet feltételezünk, gyakran olyasmi is eredményezhet károsodást, melyre nem is gondolnánk. Tekintsünk át együtt egy ilyen esetet!
üzletember kávézik, és videóhívást folytat laptopon
Élénk időszakát éli a lakáspiac: nem csak a kereslet nagy, de a kínálat is egyre bővül. Mindez azzal jár, hogy mind eladóként, mind vevőként készenlétben kell állni, amennyiben nem akarunk elszalasztani egy jó lehetőséget. Többek között ne számoljunk azzal, hogy a kinézett ingatlan meglesz még hetek múlva is, amíg mi nyaralunk, illetve a vevő sem fogja kivárni a karácsonyi hazautazásunkat.
Egy férfi üres pénztárcát tart a kezében
A hatályos jogszabályok több módon is védik a munkabért, mint a munkavállaló és családja megélhetésének, egzisztenciájának alapkövét. Éppen ezért érdemes tisztában lennünk vele, mire terjedhet ki egy esetleges levonás, és mire nem.
Néhány iskolás gyerek iskolába siet.
Itt a szeptember, mely az iskolás gyermekes családok kiadásait igen megnöveli. Talán haloványan még élhet az érintettekben az iskolakezdési támogatás lehetősége. Sajnos 2019-re ennek a juttatásnak a mértéke igen lecsökkent.
Egy női páciens az orvossal beszél.
A legtöbb életbiztosítási konstrukció kizárja kockázati köréből az olyan beavatkozásokat, eseményeket, melyek már korábban fennálló kórisméből erednek. A kockázatviselés- és elbírálás körében ez teljes mértékben racionális, ugyanakkor a gyakorlatban felvethet némi problémát.
Egy fiatal nő és egy fiatal férfi éppen költözik.
Lakva ismerszik meg az ember, tartja a mondás. De nem csak az ember, bizony az új lakás is. A tanév kezdetével számos diák költözött albérletbe, s ahogy telik-múlik az idő, sajnos sok esetben bukkannak elő nem várt hibák. Hol egy beakadó redőny, hol egy lerobbant gázkazán formájában. Bérlőként jó, ha tudjuk, mit javíttathatunk ki a bérbeadóval, s milyen hibákat kell saját pénztárcánkból elhárítanunk.
Egy doktor a páciensével beszélget.
Ahogyan arra már a lakásbiztosítással kapcsolatos cikkekben is utaltunk, a biztosítón keresztül igénybe vehető térítések olykor nem várt buktatókat hordozhatnak magukban. Az alábbiakban ismételten konkrét példákon keresztül szemléltetjük, mikor érdemes egy esetleges elutasító döntéssel szemben panasszal élni.
Egy alkalmazott elhagyja a céget. Éppen csomagol.
Ügyfelünk vezető állású munkavállalóként dolgozott egy élelmiszer feldolgozással foglalkozó cégnél. Tekintettel arra, hogy több személyes konfliktus alakult ki közötte és a munkáltatója között, kezdeményezte a munkaviszonya közös megszüntetéssel történő megszüntetését.
A képen egy letört visszapillantó tükör látható.
Ügyfelünk vállalkozása hulladékok kezelésével és szállításával foglalkozik.Az egyik gépjárművük egy megrendelést teljesített, amikor útközben egy másik tehergépjármű áttért az általuk használt szemközti sávba. A járművek, Ügyfelünk munkavállalójának köszönhetően, csak úgy értek össze, hogy a másik gépjármű visszapillantó tükre Ügyfelünk gépjárművének vezető oldali ablakát érte, amely így teljesen összetört. Szerencsére az üvegdarabok a munkavállalóban nem okoztak sérülést. Rendőri intézkedést kértek, azonban sokáig nem kaptak tájékoztatást bejelentésükről.