Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Meghiúsult utazás, az iroda csődje miatt

Meghiúsult utazás, az iroda csődje miatt

2021. augusztus 27.

utazás, utazási iroda, meghiúsult utazás, pénzvisszafizetés,
Korábbi években nagy port kavartak azok az esetek, amelyek egy utazási iroda fizetésképtelensége miatt következtek be. Sajnos a napokban ismét aktuálissá vált az, hogy egy utazási iroda tevékenységét törölte az illetékes kormányhivatal a nyilvántartásból, és az általa szervezett utazásokat már nem tudja biztosítani, azok meghiúsultak. Az utasok számára nyitva álló lehetőségekről adunk most tájékoztatást.

Meghiúsult utazás megelőzése

Az egyik legnagyobb kérdés talán az, hogy miként lehetséges teljes mértékben megelőzni egy meghiúsult utazást, ami azért történt, mert a választott utazási iroda fizetésképtelen. Sajnos ezt 100%-an kiküszöbölni előre nem lehetséges. Talán az jelenthet megoldást, hogy szerződéskötést megelőzően egy nagyobb múltú, megfelelő tőkével rendelkező és az utazási irodákra vonatkozó hatósági nyilvántartásban szereplő utazási irodával szerződünk le. Az már sajnos gyanús lehet, hogy tartós jelleggel olyan utazásokat hirdet meg, melyek a piacon lényegesen áron aluliak. Az ilyen esetek mindig gyanakvásra kell, hogy intsenek.

Erre vonatkozó magyar jogi szabályozás

A hatályos magyar jogi szabályozás értelmében egyébként valamennyi, utazásközvetítői, utazásszervezői tevékenységet végző utazási iroda (a továbbiakban: utazási iroda) csak akkor működhet és értékesíthet utazási csomagokat, amennyiben rendelkezik a Fővárosi Kormányhivatal erre vonatkozó engedélyével. Az engedély kiadásának és fennmaradásának feltétele, hogy az utazási iroda megfelelő vagyoni biztosítékkal rendelkezzen. A vagyoni biztosíték pedig csak és kizárólag akkor megfelelő, amennyiben teljes fedezetet nyújt az iroda fizetésképtelensége esetén arra, hogy az utasok részvételi díját maradéktalanul visszafizesse és az esetlegesen, a külföldön maradt valamennyi utast hazaszállítsák.

Amelyik utazási iroda szerepel a Fővárosi Kormányhivatal nyilvántartásában, az elvileg megfelel a fenti feltételeknek. Tehát – elvileg – létezik egy állami kontroll az utazási irodák felett. Ennek ellenére volt olyan eset az elmúlt években, amikor a vagyoni biztosíték mégsem volt megfelelő mértékű és nem kaptak az érintett utasok megfelelő kielégítést.

Ugyanakkor az utazási iroda kötelezettsége, hogy a fentiek biztosítására egy úgynevezett vagyoni kezesi biztosítási szerződést, vagy valamely hitelintézettel garanciaszerződést kössön. A biztosítási szerződést legalább 1 éves határozott időre, míg a garancia szerződést legalább 18 hónapra kell kötni. Ugyanis, probléma esetén, az érintett biztosítási társaságnak, hitelintézetnek kell helytállnia az utazási iroda helyett, azaz a részvételi díjat kell visszafizetnie, valamint segítségnyújtást kell biztosítania az külföldön rekedt utasok részére, meg kell szerveznie a hazautazást is. Az utazási irodáknak minden év október 31. napjáig kell a kormányhivatal irányába a fentieket előre, a következő évre igazolnia. Ha ez nem történik meg, akkor a kormányhivatal törli a nyilvántartásból az adott utazási irodát.

Meghiúsult utazás – nem elérhető az utazási iroda

Abban az esetben, amennyiben az érintett utazási iroda elérhetetlenné válik, szolgáltatását nem teljesíti, az utasoknak haladéktalanul, lehetőleg igazolt módon be kell jelenteniük az igényüket az utazási szerződésben megjelölt biztosító társaság részére. Ezt általában telefonon, de e-mail útján is meg lehet tenni, de a magam részéről az írásbeliséget mindenképpen javasolom a későbbi bizonyíthatóság miatt. Meg nem kezdett utazás esetén javasolt a kárbejelentéshez csatolni az utazási szerződést, mely tartalmazza az utasok névsorát, a részvételi díjat, a részletes adatokat. Abban az esetben, amennyiben a már pórul járt utas megkezdte az utazását, akkor szintén legalább e-mail útján javasolt az egyedi utazási szerződést megküldeni, a körülményeket, esetleg a szállás, vagy visszautazás során felmerült problémákat ismertetni. Nagyon fontos, hogy a közvetlen elérhetőséget, ez utóbbi esetben helyesen megadja az utas a biztosító részére, a gyors kapcsolatfelvétel érdekében.

Abban az esetben, amennyiben az utas saját maga képes költséget előlegezni – például kifizeti a szállást – akkor ezt számlával kell bizonyítani, egyben jelezni kell az érintett biztosító társaság részére.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Egyéb
  • Címkék: meghiúsult utazás, pénzvisszafizetés, utazás, utazási iroda
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. augusztus 27. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Versenytilalmi megállapodás – mit jelent?
Következő bejegyzés Közös megegyezés, felmondás, azonnali hatályú felmondás

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk balesetbiztosítással rendelkezett egy hazai nagy biztosítótársaságnál. A biztosítás kiterjedt a balesetből eredő rokkantságra is.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép