Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Behajtó cégek követelése

Behajtó cégek követelése

2021. május 21.

Ma már megszokott lehet, hogy bizonyos követeléseket, erre szakosodott cégek érvényesítenek jogi úton. Ebben az esetben igen gyakori, hogy akár több éves követelést érvényesítenek a behajtó cégek, akár olyat, melyre az érintett már talán nem is emlékszik. Ennek részleteiről adunk tájékoztatást Olvasóinknak!

Követelésekről röviden

Bevett gyakorlat, hogy az egyes szolgáltatók akár kisebb, akár több éves követeléseiket behajtó cégekre ruházzák át. Ezt tipikusan engedményezési szerződés útján teszik meg. Ennek az a lényege, hogy a követelést a továbbiakban a saját nevében már a behajtó cég fogja érvényesíteni a kötelezettel szemben. Ugyanakkor a szolgáltatónak erről az engedményezésről értesítenie is kell az érintettet, ugyanis ettől az időponttól a kötelezett már a behajtó cég felé teljesíthet.

A probléma sokszor az, hogy a kötelezett csak évek múltán értesül egy-egy követelésről. Akár akként, hogy már fizetési meghagyásos eljárást kezdeményez vele szemben, saját nevében a behajtó cég. Ezért az érintett által igen nehezen beazonosítható az, hogy tulajdonképp milyen követelésről van is szó! Lehet, hogy a követelés nem is áll fenn, de az is lehet, hogy valaha volt ilyen követelés, de régen elévült.

Itt jöhet szóba annak vizsgálata, hogy a követelés érvényesítése elévült-e vagy sem? Az általános elévülési idő a Polgári Törvénykönyv alapján 5 év. Ugyanakkor 2014.03.15. napjától kezdve a felszólítás már nem szakítja meg az elévülést, így önmagában a fizetési felszólítás megküldésével nem kezdődik már újra ez az elévülési idő.

Elévülés

Érdekesség, hogy a különböző előfizetési szerződésekből eredő követelések (TV, telefon, internet) a 2003. évi C. törvény 143.§ (2) bekezdés alapján, az esedékességtől számított 1 év elteltével elévülnek. Ez azt is jelenti, hogy amennyiben nem volt tartozáselismerés, vagy egyezség a felek között, vagy nem tett peresítés érdekében jogi lépéseket a szolgáltató, illetve a behajtó cég, akkor ez a követelés már bírósági úton nem is érvényesíthető. Ha mégis bíróság elé kerülne egy ilyen követelés, akkor a bíróság magától, azaz hivatalból visszautasítaná a keresetet, vagy megszüntetné a pert.

Lényeges emiatt az, hogyha valaki egy olyan követeléssel kapcsolatosan kapna fizetési meghagyást, mely jó eséllyel elévült, akkor a fizetési meghagyással szemben, annak kézhezvételétől számított 15 naptári napon belül kell ellentmondással élnie. Ha ezt elmulasztja, akkor bíróság elé sem fog kerülni az ügy, hanem a követelés sajnos jogerőssé és végrehajthatóvá válik. Tehát, ha nem lépnek ekkor, akkor azzal vitathatóvá sem teszik a követelést.

Összefoglalva tehát, minden esetben javasolt megvizsgálni azt, hogy amennyiben behajtó cég jelentkezik követeléssel, hogy van-e rá jogalapja és ha esetleg igen, akkor a követelés nem évült-e el?

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Egyéb
  • Címkék: elévülés, fizetési kötelezettség, fizetési meghagyás, internet, követelés, követeléskezelés
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. május 21. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Ingatlanvásárlás a tervezőasztalról
Következő bejegyzés Szabálysértési eljárás

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy női kéz fémpénzt ejt egy másik női kézbe.

Esettanulmányok

Sok munkáltató alkalmazza azt a gyakorlatot, hogy munkavállalóit alacsonyabb munkabérrel jelenti be, mint amennyit valójában kézhez kapnak. Ez persze a munkáltatónak kedvezőbb az adózási kérdések szempontjából, a munkavállalók után azonban kevesebb társadalombiztosítási járulék kerül befizetésre; emellett jogvita esetén nehezen bizonyítható a bejelentett és a tényleges munkabér összege.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép