Egy közlekedési baleset sose kellemes élmény. Még inkább nem az, amikor annak bekövetkezésében teljes mértékig vétlenek vagyunk. A helyzetet tovább fokozza, ha kiderül, hogy a károkozó gépjármű nem rendelkezik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással annak ellenére, hogy az kötelező lenne számára. Mit tegyünk ebben az esetben a helyszínen? És ki fogja megtéríteni a kárunkat?
Közlekedés
A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.
Visszavonhatatlanul megérkezett az ősz, sőt lassan a télbe kanyarodunk. Előkerülnek a vastagabb kabátok, csizmák, készülünk a hűvösebb időre. A tartós hidegek és nagyobb esők beköszönte előtt érdemes felkészíteni autónkat is a megváltozott körülményekre. – szakértőnk, Ghimán Lajos, a GreenCar Prémium Szerviz vezetője foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat.
Aki gépjármű tulajdonosa, illetve üzemben tartója, az pontosan tudja, hogy a járművet csak és kizárólag akkor használhatja, amennyiben kötelező felelősségbiztosítási szerződést köt rá. Mi van azonban akkor, ha így okoz valaki balesetet? A károsult vajon kitől várhat megtérülést? Nézzük a szabályokat!
Közlekedési baleset részesének lenni nem egy jó élmény. Különösen akkor, ha annak a balesetnek az okozói mi magunk vagyunk. Lehetséges, hogy még büntetőeljárás is indul, mely még inkább megviseli az érintett feleket. A felek közötti konfliktus rendezésére adhat megoldást a közvetítői eljárás is. Most ennek szabályairól lesz szó.
Bár Budapesten meglehetősen furcsa látvány, akár médiaszenzáció is egy-egy lovas felbukkanása, az agglomerációban még szép számmal találhatunk olyan városokat, településeket ahol egyáltalán nem furcsa jelenség az, hogyha az úton lovassal találjuk szembe magunkat. Kevesen tudják azonban, hogy a KRESZ-nek vannak olyan rendelkezései, ami kifejezetten a lovak és lovasok biztonságos közúti közlekedését szolgálják.
Az őszi hidegek beköszöntével ismét felmerülnek a téli gumival kapcsolatos kérdések és aggályok. Hány évig használható egy gumiabroncs? Hogyan tároljuk a téli gumit? Mikor érdemes felrakni a téli gumiabroncsokat? Vehetek-e használt gumit? A téma megunhatatlan. A varázslat állandó. Ráadásul újra és újra megjelennek új varázslók az internet ördögi színpadán. Mondjuk a magunkét. Mindenki a saját érdeke szerint. A „nézők” pedig a saját érdekük szerint „tapsolnak”. Pedig a mutatványon túlzás nélkül emberéletek múlnak. Sokszor a reklámok és a pénztárcák szabta keretek között vergődve keressük az igazságot.
Hétfőn reggel fél hét körül tíz autó ütközött össze az M0-ás autópályán. A baleset az M5-ös autópálya felől az M1-es irányába vezető oldalon történt Lakihegynél. A balesetben a hírek szerint egy személy sérült meg könnyebben, a helyszínelés ideje alatt azonban több, mint tíz kilométeres dugó alakult ki az érintett szakaszon.
Ügyfelünknek közlekedési balesetben kára keletkezett és Ő maga meg is sérült. A helyszínen rendőri intézkedésre is sor került, jegyzőkönyv rögzítette a baleset körülményeit, és Ügyfelünk felelőssége nem merült fel. Kárigényét még a kórházból benyújtotta a biztosítónak. A biztosító hetekig hallgatott, majd közölte, hogy sajnos a büntetőeljárás befejezéséig nem tudja elbírálni a kárigényt. Ekkor fordult hozzánk az Ügyfél.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás egyes kérdéseiről már többször írtunk. Mostani témánk leginkább azzal az esetkörrel kapcsolatos, amikor az érvényes felelősségbiztosítás ellenére mégsem fizet helyettünk a biztosító. Nézzük ezeket a példákat!
A gépjármű-kötelezőfelelősségbiztosítás nem önkéntes dolog, ennek egyik oka az, hogy ne a vétlen károsult szenvedje meg, ha a károkozó nem tudja, vagy nem akarja a károkat megtéríteni. A rendszer lényegi eleme, hogy a károkozó helyett a jármű felelősségbiztosítója teljesít. Egyes esetekben azonban a biztosító a kifizetett összeget behajthatja a károkozón, vagy az üzembentartón.