Rengetegen használnak ilyen-olyan járművet munkavégzésre, sokan gyakorlatilag a járműben élnek, és itt most nem csak a hivatásos gépjárművezetőkre kell gondolni, hanem bármelyik flottát üzemeltető hazai cégre. A járművek egy része jócskán elöregedett, nincs benne vagy nem működik a légkondi, nyáron elevenen megfőnek, télen pedig megfagynak a munkavállalók. Rendben van ez így?
Közlekedés
A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.
A díjköteles útszakaszokat használók számára sajnos kedvezőtlen változásokat hozott az Innovációs és Technológiai Minisztérium autópályák használatának díjáról szóló rendeletének módosítása. Október 1. napjától ugyanis többet kell fizetnünk a hét napos jogosultságért. Lássuk a részleteket.
Az autóüveg fóliázás körül a mai napig számos tévhit kering. Lehet-e vagy sem, ha igen, akkor milyen szabályoknak kell megfelelnie. Alapvetően a válasz igen, le lehet fóliáztatni az autóüvegeket, a következő előírások figyelembevételével.
Egy idegenhibás közlekedési balesetben vétlen fuvarozónak érdemes tisztában lennie azzal, milyen jogcímeken is léphet fel kártérítési igénnyel a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítóval szemben.
Valljuk be, hajlamosak vagyunk sajátos értelmezési módszerekkel közelíteni a közúti közlekedés szabályaihoz. Hol kiegészítjük a KRESZ-t, hol elveszünk belőle. „Majd elsőbbséget adok, ha ő betartja a sebességhatárt!” „Nem húzódok le, hiszen csak 130-cal lehet menni, hát most majd megtanulja, hogy tartsa be!”. A járdán kerékpározó és a kocsibeállóból kihajtó autó találkozása is egyéni szabályértelmezéseket szül, ahogyan a buszöbölből kihajtó jármű és a mögötte érkező autó találkozása sem eredményez barátságot azonnal az érintettek között. Mi történik, ha a zebrán gyalogost vagy kerékpárost gázol a gépkocsi? Vizsgáljuk meg, milyen szempontok alapján dől el a felelősség a fentihez hasonló esetekben!
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2018 első három hónapjában 239 közlekedési baleset bekövetkezése volt ittas járművezetéshez köthető. Ez napi 2-3 balesetet jelent, amelyek vélhetően józanul elkerülhetők lettek volna, több ezek közül halálos kimenetelűnek bizonyult. Nem csoda, hogy a büntető- és a szabálysértési jog, sőt újabban már a közigazgatási jog is szigorúan értékeli a felelőtlenségnek ezt a válfaját.
Az e-carsharing az autóbérlésnek egy már hazánkban is egyre elterjedtebb formája. Népszerűségét többek között annak köszönheti, hogy az előzetes regisztrációt követően, okostelefonnal, percalapú elszámolás mellett vehetjük igénybe a járműveket, és azokat a szolgáltatási területen belül szabadon használhatjuk. A szolgáltatás lényege, hogy a város különböző pontjain parkoló autókat, internetes foglalást követően tudjuk hosszabb-rövidebb időtartamra bérbe venni. De lássuk, milyen buktatói lehetnek.
A nyár leginkább a nyaralásról, utazásról és a pihenésről szól. Gyakori, hogy külföldre már autóval utazunk. Sajnos azonban ekkor is fel kell arra készülni, hogy milyen szabályokat, tippeket kell követni akkor, ha külföldön akár mi szenvedünk közlekedési balesetet, akár mi okozzuk azt.
Ügyfelünk gépjárművét egy közlekedési baleset során összetörték, melynek megtérítését a kötelező felelősségbiztosítás alapján kérte.
Környezetkímélő, gyors, egészséges – legtöbben emiatt szeretjük a kerékpárt. Jelen cikkünkben azokra a szabályokra térünk ki, amelyekkel kapcsolatban a legtöbb félreértés van, és amelyek betartása nem csupán a szabályos, de a biztonságos közlekedést is elősegíti.