Szerencsére akár hobbi, akár rendszeres közlekedés miatt, egyre többen használnak mind a Fővárosban, mind vidéken kerékpárt. Ennek ellenére a kerékpárok felszereltsége sokszor több sebből vérzik, melynek nemcsak a közlekedési biztonság szempontjában van jelentősége, hanem könnyen bírság is lehet a vége. Szóval, melyek a kerékpár kötelező tartozékai? Ezekről adunk most számot!
Közlekedés
A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.
Gyakori baleseti szituációként találkozunk azzal, amikor a gépjárműből kiszálló utas vagy sofőr az ajtó kinyitásával kárt okoz, akár egy arra közlekedő kerékpáros, akár más számára. Most ezzel a szituációval kapcsolatos igényérvényesítési lehetőségekről számolunk be.
Még mindig jelentős aktualitása van annak, hogy engedély nélkül mozgáskorlátozott helyen várakoznak autósok. Előfordul, hogy szándékosan nem veszi ezt figyelembe valaki, de az is, hogy a legnagyobb körültekintés ellenére nem vette észre az érintett gépjárművezető. Mi lehet ennek a jogkövetkezménye?
A gépjárművek átalakítására vonatkozó előírások – sokszor még szakember számára is – átláthatatlan rengeteget képeznek. Az egyszeri autós ráadásul nem is gondol arra, hogy egy gallytörő rács felszerelése tuningnak minősül. Mindezek mellett a kínai webáruházak, melyeknél bármilyen rakéta legutolsó alkatrésze is beszerezhető, nem hívják fel a figyelmet arra, hogy a pisztácia elfogyott, csokoládé pedig nem is volt – vagyis bár megvásárolható, de nem EU kompatibilis az adott termék.
Az egyirányú utca kapcsán a KRESZ-vizsgáról általában mindenkinek rögzül, hogy a balra kanyarodáshoz az úttest bal szélére kell húzódni. Önnek milyen más különleges szabályok jutnak még eszébe az egyirányú utcával kapcsolatban? A szembejövő kerékpárosok? Esetleg Ön szokott kerékpárral egyirányú utcában közlekedni? Tudja, mikor szabad egyirányú úton tolatást végezni?
Elegendő egy nagyobb lendülettel kivitelezett tolatás vagy egy tizedmásodperc késedelemmel megnyomott fékpedál, és máris megtörténik a koccanás. Gyakran nem kérdéses a részes felek között, hogy ki felel a közúti balesettel okozott kárért, ami esetenként – ránézésre – nem is tűnik súlyosnak.
Az elmúlt hetek időjárására tekintettel kijelenthető, hogy elindult a kerékpáros szezon. Ezzel kezdetét veszi az az időszak is, amikor közutakon kiélezetté válik a helyzet az autósok és a kerékpárosok között, és sajnos ebből kifolyólag sok baleset is bekövetkezik. Bár a cím kicsit félrevezető, de a mostani cikkünkben arra keressük a választ, hogy miként biztosíthatja magát a kerékpáros, ha esetleg ő lenne a károkozó?
Ügyfelünk Kazincbarcikán közlekedett, amikor sajnálatos módon egy kátyúba hajtott, amely miatt gépjárművében kár keletkezett. Nem tudta, hogy igényével kihez fordulhat, így Társaságunkat kereste meg. Társaságunk megvizsgálta az utat, amelyről kiderült, hogy az egy településen átmenő főútvonal, így az országos közútkezelőt szólítottuk fel a kárigény rendezésére.
Ügyfelünk gépjárműve elé szabálytalanul kihajtott egy szerb kamion. Ő sajnos nem tudta elkerülni a frontális ütközést, emiatt súlyos sérülést szenvedett. A kórházba szállítás után a bal lábát térdtől amputálni kellett.
Ügyfelünk esős időben kétirányú úton közlekedett, amelynek mindkét oldalán járművek parkoltak. A szemből érkező jármű vezetője úgy vélte, hogy még elfér Ügyfelünk járműve mellett, de rosszul mérte fel a közlekedési helyzetet, és a járművek oldala összeért, tükreik letörtek. A jármű vezetője a helyszínen elismerte a felelősségét, később azonban megváltoztatta az álláspontját, és egy olyan történetet talált ki, ami alapján nem is ő, hanem Ügyfelünk okozta a balesetet.