Bár egyre többen használnak elektromos rollereket és segway eszközöket a forgalomban, jogi szabályozásuk még gyerekcipőben jár. Elkészült ugyan a jogalkotási javaslat, mely ezen kellékeket is – teljesítményük szerint különböző kategóriákba sorolva – a járművek égisze alá vonná, ez ugyanakkor csak az első lépés.
Közlekedés
A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.
Ügyfelünk egy Budapest közeli településen hajtott át esős időben egy mellékúton. A nagy mennyiségű csapadék miatt nem vett észre egy nagyon mély kátyút, amibe belehajtott.
Gergő egy neves magyar cégnél dolgozik, mint területi képviselő. Munkakörénél fogva napjai jelentős részét autóban tölti. Szokásos munkavégzési helyein éves autópálya matricával rendelkezik, ám nyáron többször előfordult, hogy kollégája szabadsága alatt, helyetteseként számára új területek menedzselését is átvállalta. Így fordulhatott elő, hogy rutinosan felhajtott egy díjköteles útszakaszra, majd a célállomáson jutott eszébe, hogy matrica nélkül közlekedett. Mit lehet tenni ilyen esetben? Vagy már késő bánat?
Egyre gyakrabban láthatunk az utcákon egyedi rendszámtáblával közlekedő járműveket, szinte azt is mondhatnánk, hogy divatja lett. Jelen cikkünkben bemutatjuk, milyen feltételei vannak az egyedi rendszámtábla igénylésnek.
A közelmúltban számtalan kedvezményt vezettek be a családok támogatása érdekében. Ennek egyik részét képezi a nagycsaládosoknak szóló gépkocsi szerzési támogatás, melynek elsődleges célja a három- vagy többgyermekes családok megfelelő befogadóképességű személygépkocsihoz jutásának elősegítése.
Egy korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a nagycsaládosoknak szánt autótámogatási lehetőségekkel, illetve milyen feltételeknek kell megfelelni az igénybevételéhez. Jelen cikkünkben azt tekintjük át, hogy a támogatás feltételein túl milyen előnyei, hátrányai merülhetnek fel, ha az önrészt kölcsönből fizetjük meg, vagy a járművet lízingeljük. Tudatos vásárlóként érdemes tisztában lenni azzal, hogy vásárlásunk jár-e kockázattal, ha igen, akkor milyennel.
Ügyfelünk vállalkozása hulladékok kezelésével és szállításával foglalkozik.Az egyik gépjárművük egy megrendelést teljesített, amikor útközben egy másik tehergépjármű áttért az általuk használt szemközti sávba. A járművek, Ügyfelünk munkavállalójának köszönhetően, csak úgy értek össze, hogy a másik gépjármű visszapillantó tükre Ügyfelünk gépjárművének vezető oldali ablakát érte, amely így teljesen összetört. Szerencsére az üvegdarabok a munkavállalóban nem okoztak sérülést. Rendőri intézkedést kértek, azonban sokáig nem kaptak tájékoztatást bejelentésükről.
A reakcióidő mutatja azt a sebességet, amellyel agyunk az információkat feldolgozza, illetve egyúttal reagál is azokra: látjuk, hogy az előttünk haladó jármű fékez, mi is a fékre tesszük a lábunkat.
Horvátország a magyarok körében is igen kedvelt nyaralási célpont. Mivel autóval is könnyen elérhető, és sokan döntenek az utazás e formája mellett, jó ha tudjuk, a magyar-horvát határon túl egyes közlekedési szabályok eltérnek a hazaitól. Mint mindig, a prevenciónak itt is igen jelentős a szerepe. Hisz ki szeretné elrontani az utazást például egy csúnya szabálysértési bírsággal? Előzzük meg a bajt!
Ügyfelünk egy esős márciusi napon kátyúba hajtott. Mivel az eső színültig töltötte az úthibát, a szürkületben szinte lehetősége sem volt azt előre észlelni. A helyszínre rendőrt hívott, rögzíttette a történteket, egy ismerős szerviztől javítási árajánlatot kért, majd a közútkezelőnek benyújtotta kárigényét.