Sokan, főleg a városokban felháborodnak azon, hogy parkolásuk során bírságot kapnak, mégpedig azért, mert zöldterületen álltak meg. A felháborodás főleg akkor bajos, ha az illető szerint szó sem volt zöldterületről. A másik érv, hogy tábla sem jelezte, hogy ott nem lehetne megállni és a KRESZ egyébként sem ismer ilyen esetet.
Közlekedés
A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.
A közúti balesetek száma sajnos a téli időszakban általában megemelkedik, köszönhetően a rosszabb látási viszonyoknak, a sötétségnek és olykor a csúszós utaknak is. Szerencsés esetben a gépjármű nem károsodik annyira, hogy azt ne lehessen megjavíttatni, rosszabb esetben viszont akár ténylegesen totálkárossá is válhat a gépjármű. A mozgásképtelen gépjárművek tárolása sok problémát okozhat, így érdemes tisztában lenni az erre vonatkozó szabályokkal.
Az utak síkosságmentesítésének elmaradása a téli időszakban a közlekedési balesetek egyik fő okozója. Tipikus téli szituáció amikor valaki egy havas, jeges parkolóban okoz balesetet, aminek az oka, hogy a legnagyobb körültekintés ellenére a jeges úton nekicsúszik egy másik parkoló autónak. A legtöbben ilyenkor belenyugodnak abba, hogy a balesetet ők okozták, a másik fél káraira saját kötelező gépjármű-felelősségbiztosításuk fedezetet nyújt, míg saját autójukban keletkezett kárt maguk kötelesek viselni. Érdemes tudni azonban, hogy bizonyos feltételek fennállása esetén van arra esély, hogy saját kárunk megtérüljön.
A viszonylag enyhe december után januárban beköszöntött az igazi tél, vele együtt a havas, jeges utak. Ennek megfelelően sajnos a közlekedési hírek is gyakrabban szólnak közúti incidensekről.
A Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ) 1990. november 14-én nyolc biztosítótársaság alapította, napjainkra pedig kettős feladattal rendelkezik a biztosítási piacon e szervezet. A MABISZ tevékenysége egyrészt egyesületi szakmai érdekképviseleti tevékenység, másrészt pedig a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatos feladatokat lát el. Ez utóbbi feladatából adódik, hogy egy-egy problémás közlekedési baleset esetén felmerül, vajon az adott ügyben lehet-e a MABISZ-hoz fordulni?
Évek óta ismert a magyar utazóközönség előtt a szomszédunkban uralkodó szigorú közlekedési szabályok és a magas összegű közlekedési bírságok, azonban Ausztria most még jobban bekeményített a közlekedési szabályokat áthágókkal szemben.
Nyugat-magyarországi motoros ügyfelünk nem értette, hogyan bírságolhatták meg egy dél-alföldi városban gyorshajtásért, mert állítja: sohasem járt az Alföldön kedvenc kétkerekűjével.
Kristóf egy hosszú, fárasztó munkanap után hazafelé tartott autójával újpesti otthonába. A lakótelepi parkolóban több kört is tett, hátha talál megfelelő parkolóhelyet éjszakára, ám nem járt sikerrel. Körülbelül 15 percnyi keresgélés után felcsillant a remény, egy közeli kis utcában a járdán kétkerékkel parkolt jónéhány autó, két autó között pedig pont volt annyi hely, hogy Kristóf is be tudott parkolni.
Bizonyára már mindenki találkozott az utakon az általánostól eltérő rendszámtól, amelyben a három szám - három betű kiosztástól eltérően szerepelnek a karakterek. A vicces vagy hivatalos megjelölésekre azonban eltérő szabályok is vonatkoznak, így bejegyzésünkben az egyedi és az egyéni rendszámok főbb szabályait mutatjuk be, valamint kitérünk arra is, ha valaki ilyen rendszámmal akar autót vásárolni, mire érdemes figyelemmel lennie.
Bár már igen hosszú ideje ismert, hogy a gépjármű kötelező felelősségbiztosítási szerződések időtartama nem január 1-től december 31-éig tart, hanem attól eltérhet, mégis sokak számára a még mindig december 31-én jön el a biztosítási évfordulójuk. Mostani cikkünkben a felelősségbiztosítási szerződés felmondásnak szabályairól lesz szó.