Ügyfelünk vállalkozása hulladékok kezelésével és szállításával foglalkozik.Az egyik gépjárművük egy megrendelést teljesített, amikor útközben egy másik tehergépjármű áttért az általuk használt szemközti sávba. A járművek, Ügyfelünk munkavállalójának köszönhetően, csak úgy értek össze, hogy a másik gépjármű visszapillantó tükre Ügyfelünk gépjárművének vezető oldali ablakát érte, amely így teljesen összetört. Szerencsére az üvegdarabok a munkavállalóban nem okoztak sérülést. Rendőri intézkedést kértek, azonban sokáig nem kaptak tájékoztatást bejelentésükről.
Közlekedési balesetek
A reakcióidő mutatja azt a sebességet, amellyel agyunk az információkat feldolgozza, illetve egyúttal reagál is azokra: látjuk, hogy az előttünk haladó jármű fékez, mi is a fékre tesszük a lábunkat.
A káresemények sajnos a mindennapi életünk részei lehetnek. Legyen szó akár egy közúti közlekedési balesetről, akár egy az otthonunkat ért viharkárról. Vannak olyan alapszabályok melyeket valamennyi esetben érdemes betartani. Hiszen az idő előrehaladtával egyes történések bizonyítása akár lehetetlenné is válhat. Mire ügyeljünk?
Ügyfelünk idegenhibás balesetet szenvedett a személygépjárművével. A káreseményt bejelentette a károkozó biztosítója részére, amely alapján a biztosító kárszakértője a bejelentéstől számított 9. napon felvette a kapcsolatot Ügyfelünkkel a kárfelmérés lefolytatása végett.
Egy közlekedési balesetet követően sajnos előfordulhat, hogy a károkozó azzal a lendülettel tovább is hajt. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás ugyan megtérítené a kárt, azonban honnan tudhatom meg, hogy egyáltalán melyik biztosítóhoz forduljak segítségért? Következő cikkünkben olyan hasznos tanácsokat szedtünk csokorba, melyek egy ilyen szerencsétlen helyzetben kiutat jelenthetnek a bajból.
Ügyfelünk 2019.02.11. napján idegenhibás közlekedési balesetet szenvedett. A másik fél kötelező gépjármű-felelősségbiztosítója Ügyfelünk gépjárművének megszemlézése után a jogalapot rendben találta, valamint megállapította, hogy a gépjármű gazdaságosan nem javítható meg. A gépjármű káridőponti értékét rendkívül alacsonyan, míg roncsértékét rendkívül magasan állapította meg.
Ügyfelünk munkából tartott hazafelé a cég által biztosított buszjáraton. A megállóhoz közeledve felállt, készülődve a leszálláshoz, azonban a busz hirtelen fékezett, így sajnálatos módon elesett, és súlyos sérüléseket szenvedett. Az esettel kapcsolatban kárigényét jelezte, de a busz üzemeltetője elutasította.
Gyakori baleseti szituációként találkozunk azzal, amikor a gépjárműből kiszálló utas vagy sofőr az ajtó kinyitásával kárt okoz, akár egy arra közlekedő kerékpáros, akár más számára. Most ezzel a szituációval kapcsolatos igényérvényesítési lehetőségekről számolunk be.
Elegendő egy nagyobb lendülettel kivitelezett tolatás vagy egy tizedmásodperc késedelemmel megnyomott fékpedál, és máris megtörténik a koccanás. Gyakran nem kérdéses a részes felek között, hogy ki felel a közúti balesettel okozott kárért, ami esetenként – ránézésre – nem is tűnik súlyosnak.
Az elmúlt hetek időjárására tekintettel kijelenthető, hogy elindult a kerékpáros szezon. Ezzel kezdetét veszi az az időszak is, amikor közutakon kiélezetté válik a helyzet az autósok és a kerékpárosok között, és sajnos ebből kifolyólag sok baleset is bekövetkezik. Bár a cím kicsit félrevezető, de a mostani cikkünkben arra keressük a választ, hogy miként biztosíthatja magát a kerékpáros, ha esetleg ő lenne a károkozó?