A 2010-es év jócskán felrázta a KRESZ eddig megszokott szabályait. Így van ez különösen a kerékpárosok közlekedésre vonatkozó szabályoknál, melyek alapvető célja az volt, hogy a közúti közlekedésben egyenrangú szintre emelje a kerékpárosokat az autósokéval.
Kerékpáros közlekedés
A fővárosi lakosok már több hónapja tanúi lehetnek azoknak, a villamosokon és buszokon elhelyezett plakátok hirdetményeinek, mely a KRESZ új módosításaira hívja fel a figyelmet. Mivel a jelen cikk szerzőjének szívügye a kerékpáros közlekedés preferálása, ezért ez a cikk is a kerékpárosokat érintő legfőbb KRESZ változásokat foglalja össze.
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet több ponton változott 2010. január 01-jével: a legjelentősebb módosítások a gyalogosokat és a kerékpárosokat érintik.
Itt a jó idő, és a városban körbenézve egyre több kerékpárost láthatunk gurulni az utakon. Egy fejlett nagyvárosban a kerékpárok a közlekedési kultúra részét képező tényezők, nem beszélve arról, hogy környezetkímélő megoldást jelentenek a közlekedés szempontjából, azaz alternatívát a gépjárművekkel szemben.