Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

Az autókereskedő mutatja a fiatal párnak az autóját.

Mindenki keresi, kutatja álmai autóját vagy csak azt a járművet, ami a legcélszerűbben használható számára az üzleti- vagy a magánéletben. A kínálat a használtautós hirdetésekben óriási, különösen, ha a leendő vásárló a keresést kiterjeszti a szomszédos államokra is. Néhány alapvető jogi körülményt érdemes már azelőtt felmérni és mérlegelni, mielőtt egyáltalán megnyitnánk bármely hirdetési portál weboldalát. Ellenkező esetben később olyan kényszerpályára kerülhetünk, ami elvágja a jogérvényesítés lehetőségét. Kellő körültekintéssel a csapdák egy része helyből elkerülhető.

Az autószerelő átadja a tulajdonosnak az autó kulcsait az szerelőműhelyben a karbantartás után.
Manapság nem ritka, hogy az elromlott telefon, óra vagy háztartási gép javítása helyett inkább az új termék vásárolása mellett döntünk. A javítás költségtakarékosabb és környezetkímélőbb eljárás, azonban sok bosszúságot okozhat, ha hiábavalónak mutatkozik. Akik ugyanis emellett döntenek, nem ritkán bosszankodhatnak, hogy hiába fizették meg a javítás nem ritkán magas összegét, a hiba rövid időn belül újra felbukkan. A gépjárművek karbantartása sem kíméli a tulajdonosok pénztárcáját, így hasznos tudni, hogy a számla végösszege nem feltétlenül ablakon kidobott pénz, ha a hiba újra jelentkezik.
Egy férfi csavarkulccsal a bicikli hátsó kerekét szereli.

Ügyfelünk 2017. februárjában biciklit vásárolt interneten keresztül. A biciklit futárszolgálat szállította házhoz, a csomagolása kívülről sértetlen volt. Ügyfelünk a csomagolás kibontása után észlelte, hogy a biciklin több helyen sérülések, karcolások vannak, az egyik fékpedál törött is volt, illetve a fékkarok végei is töröttek voltak.

Egy gyerek láb amin piros cipő, fehér fűzővel van.

Az ügyfél azon problémával kereste meg társaságunkat, hogy a lányának vásároltak a Deichmann-ban egy cipőt, melyre 2 év garancia vonatkozott. A cipőt rendeltetésének megfelelően, szokásos módon használták. A cipő talpa a vásárlástól számított fél éven belül azonban elvékonyodott, majd ki is lyukadt. 

Férfi az óráját nézve, telefonnal a kezében várja a repülőgépét a reptéren.

Eljött a nyár, végre kezdődhetnek a szabadságok. Ilyenkor sokan választják a külföldi utakat kikapcsolódás céljából. Ezzel együtt gyakran hallani elégedetlen utazókat, akik amiatt panaszkodnak, hogy törölték a lefoglalt járatukat, vagy nem tudtak időben elindulni a járatkésés miatt. Észlelve a probléma elterjedt jellegét az Európai Unió a tagállamok egységes szabályozásának biztosítása érdekében a 264/2004 EK rendeletben rögzítette azokat a lehetőségeket, melyekkel a légiutasok élhetnek ilyen esetekben. 

Egy nő leemel egy turmixgépet a polcról egy elektronikai boltban.

Egy nagyobb értékű informatikai eszköz vagy háztartási gép megvásárlása esetében kellemetlen, amikor a kötelező jótállási idő elteltével hibásodik meg a termék, vagy egyszerűen csak a fogyasztó önhibája miatt tönkremegy. Ezekre a tipikus esetekre is van megoldás, mely a termékbiztosítás vagy kiterjesztett garancia körében keresendő. 

Az árfeltüntetés szabályai

Fiatal nő kezében kosárral egy bevásárlóközpontban egy polc előtt gondolkodik mit vegyen.

A vásárlás a napi rutinunk része. Akár a sarki közértbe szaladunk be egy liter tejért, akár a nagybevásárlásunkat intézzük valamelyik hipermarketben, árcímkék hadával kerülünk szembe. Fogyasztóként pedig érdemes tisztában lennünk azzal, hogy az árfeltüntetésnek milyen szabályai vannak. Következő cikkünkben ezt a témát járjuk körül.

„Túledzett” futócipő

Egy lány egy cipőboltban, a polc előtt cipős dobozt tart a kezében.

Ügyfelünk 2016. januárban vásárolt egy edzőcipőt a Deichmanban.  A cipő felső részén pont a varrásnál áprilisban keletkezett egy lyuk.  A cipőt Ügyfelünk visszavitte az eladó félhez, és kérte, hogy levásárolhassa vagy cseréljék ki azt. Azt a választ kapta, hogy a cipő egy futócipő és nem lehet hetente kettőnél többször használni. 

Nem fizet a biztosító 2.

Egy törött szélvédő mögül látunk egy piros autót.

Ügyfelünk azzal a problémával kereste fel Társaságunkat, hogy kötelező felelősségbiztosítási szerződés alapján fennálló kárigényének megtérítését a károkozó biztosítója arra hivatkozással, hogy Ügyfelünk járműjének szélvédője és ködlámpája a felvázolt módon nem törhetett be, elutasította.