Az egyik nagy internetes webáruház hatalmas Black Friday akciót tartott. Ennek keretében Ügyfelünk megrendelt egy futópadot, melyet 400.000,-Ft helyett kedvezményes, 199.900,-Ft összegen lehetett megvásárolni, azaz féláron.
Fogyasztóvédelem
Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!
A gyakorlatban még mindig sokszor előfordul, hogy az elvégzett munka után a vállalkozó nem ad számlát. Így nem bizonyítható az ellenérték teljesítése, és a teljesítés időpontja sem, azonban további nehézségeket is okozhat a számla hiánya. Van, hogy ez adminisztratív mulasztásnak tudható be, azonban előfordul olyan eset is, hogy a későbbi igényérvényesítés ellehetetlenítését célozza az eljárás. Hova lehet fordulni ilyen esetben?
Ügyfelünk éveken keresztül lakástakarék pénztár keretein belül tett félre, amely összeget lakásfelújításra kívánt fordítani.
Az országos lefedettségű műszaki áruházlánc szerint az, ha egy több mint félmillió forintot érő hűtőgépnek púpos az oldala, nem alapozza meg a fogyasztó jótállási igényét. Bepereltük érte.
A karácsony előtti leárazások, készletkisöprő akciók már elkezdődtek a nagyobb boltokban, egy hónap múlva pedig itt a már Magyarországon is nagy népszerűségnek örvendő Fekete Péntek napja is. Sajnos azonban előfordulhat, hogy a vásárolt termék elromlik, az eladó pedig arra hivatkozik, hogy mivel azt akciósan vásároltuk, így ő azért szavatosságot vagy jótállást nem vállal.
Az Ügyfelünk három évvel ezelőtt vásárolt egy új gépjárművet, amellyel 2 év után adódtak problémák, a B-oszlop belső oldalán mind a két oldalon rozsdapöttyök jelentek meg, amelyet egy neves márkaszerviz javított is. Újabb 1 év elteltével ismételten megjelentek a rozsdapöttyök a már javított felületen.
Sajnos gyakran hallani olyan vitás esetekről, problémákról, melyek mélyére ásva kiderül: a kellemetlenség könnyedén elkerülhető lett volna egy kis odafigyeléssel. Felgyorsult életvitelünk nem kedvez az alapos körültekintésnek, így az alábbiakban összeszedtük azokat a körülményeket, amiket tapasztalataink szerint gyakran hagynak figyelmen kívül a vásárlók.
Napjainkban egyre jobban érzékelhető, hogy az emberek egyre tudatosabban vásárolnak. Nagyobb értékű termékek esetén a vételáron felül egyre jobban szemponttá válik az is, hogy minél inkább védve legyenek a gyártási hibás termékektől is. Kijelenthetjük, hogy a gyártóknak és a forgalmazóknak ma már nem csak az árképzésre kell kiemelt figyelmet fordítaniuk, hanem arra is, hogy a fogyasztók egyre inkább a biztonságra törekszenek. Ennek ellenére sajnos még ma sem egyértelmű, hogy mi a különbség az egyes, fogyasztókat védő kategóriák között, mi is az a jótállás, a kellékszavatosság és mit jelent a garancia. Jelen cikkünk célja fogyasztói szerződések esetében tisztázni az esetleges zavarokat az egyes kategóriák között.
2020. augusztus 22. napján lépett hatályba a rendelkezés, mely megerősítette a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzési lehetőségeit. Az új előírásokat – melyek a fogyasztók érdekeinek erőteljesebb védelmét és a vállalkozások tisztességes működését hivatottak elősegíteni – az alábbiakban foglaljuk össze.
Sokan nem tudják, hogy fogyasztói szerződés esetén, legyen szó egy telefon, vagy egy autó garancián túli javításáról, az elvégzett munkáért maga a szerviz is kötelező jótállással tartozhat. Ennek szabályairól írunk most.