Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!

Egy nő online rendel és bankkártyát használ.
Webáruházból történő vásárlás esetén a vételár teljesítésének és az termék átvételének időpontja szükségszerűen nem esik egybe. Ettől függetlenül az eladó és a vevő közt szerződéses jogviszony keletkezik (ne feledjük, hogy ingóságok esetén az írásba foglalás nem kötelező!), mellyel kapcsolatban az időbeli eltérés felvethet problémákat.
Egy férfi és egy nő telefont vásárol és néz egy boltban.
Egy nagyobb értékű informatikai eszköz vagy háztartási gép megvásárlása esetében kellemetlen, amikor a kötelező jótállási idő elteltével hibásodik meg a termék, vagy egyszerűen csak a fogyasztó önhibája miatt tönkremegy. Ezekre a tipikus esetekre is van megoldás, mely a termékbiztosítás vagy kiterjesztett garancia körében keresendő.
Egy nő világoskék ruhában két papírdobozt vesz át egy kék ruhás postástól.
Ügyfelünk rendelt egy hallókészüléket internetes áruházból. Amint kiszállították a terméket, rögtön észlelte, hogy annak méreteiből adódóan számára alkalmatlan a használatra. A csomagot vissza is küldte bontatlan fóliával, a készülék kézhezvételétől számított 14 napon belül, elállási szándékának jelzése mellett, hiszen erre jogszabály alapján lehetősége volt. Majd hiába várta a vételár visszautalását, az többszöri kérésre sem történt meg. Ezt követően fordult Társaságunkhoz. Peren kívüli felszólító levélben köteleztük teljesítésre az eladót.
Egy nő az asztal és laptop mögött csodálkozva két számlát emel a magasba.
Ügyfelünk albérletet váltott, és a korábbi albérletére kötött internetszolgáltatás áthelyezését kérte az új albérletébe. Néhány hónap múlva értesítette őt az előző albérletének tulajdonosa, hogy továbbra is küldi a szolgáltató a csekkeket, és már fizetési felszólítást is küldtek részére. Mindezt annak ellenére, hogy közben ő minden hónapban befizette a szolgáltatási díjat arra az internetszolgáltatásra, amelynek az áthelyezését kérte.
Szerelő klímaberendezést szerel.
Ügyfelünk klímaberendezése egy erős viharban megsérült, ugyanis a szél a felső szomszéd erkélyéről kiemelt és felrepített egy asztalt, amely zuhanás közben letörte a külső egységet. A lakásbiztosító csupán a belső egység cseréjét támogatta, azonban tekintettel arra, hogy a belső egységgel kompatibilis külső egység a forgalomban már nem beszerezhető, a készülék használhatatlanná vált.
Szomorú ember újságot olvas.
A mindennapi életben gyakran tűnik úgy, hogy azok a mindenkit megillető jogok, melyeknek gyakorlása csak igen szűk körben korlátozható, valójában teljes mértékben kizárják egymást. Feloldható-e vajon ez a sajátos ellentmondás?
Egy férfi a kezében felénk mutat egy törött képernyős telefont.

Ügyfelünk mobiltelefont rendelt interneten keresztül. Mikor Ügyfelünk kibontotta a csomagolást észlelte, hogy a telefon kijelzője törött. Az eladó vállalkozás a szállítóra, míg a szállító az eladóra hivatkozással elutasította Ügyfelünk kicserélés iránti igényét.

Menyasszonyi ruha pánik

Egy sárga ruhás nő, kezében fog egy esküvői ruhát és egy fehér ruhás nőnek mutatja.

Menyasszony Ügyfelünk az esküvő előtt 3 héttel azzal a problémával fordult hozzánk, hogy a megrendelésre elkészített menyasszonyi ruhája nem az általa választott anyagból készült el, sőt a szín sem stimmelt. 

Egy jégkorongos fiú az ütővel vezet egy pakkot.

Ügyfelünk hokiütőt vásárolt gyermekének a nyáron, születésnapi ajándékként. Az ütő fején körülbelül a harmadik használat után apró repedések jelentek meg, majd a vásárlástól számított hatodik edzés alkalmával annak feje kettétört.

Az asztalon egy ajándék és pár mézeskalács.

Itt van már a karácsony előszele. Sokan már novemberben elkezdik a karácsony ajándékok megvásárlását. Mások fejében azonban nem tisztázott, hogy a terméket mikor köteles cserélni az eladó és mikor van lehetőségünk elsőre elállni a szerződéstől, az adásvételtől. Ezeknek a szabályait részletezzük most.