Eljött a nyár, végre kezdődhetnek a szabadságok. Ilyenkor sokan választják a külföldi utakat kikapcsolódás céljából. Ezzel együtt gyakran hallani elégedetlen utazókat, akik amiatt panaszkodnak, hogy törölték a lefoglalt járatukat, vagy nem tudtak időben elindulni a járatkésés miatt. Észlelve a probléma elterjedt jellegét az Európai Unió a tagállamok egységes szabályozásának biztosítása érdekében a 264/2004 EK rendeletben rögzítette azokat a lehetőségeket, melyekkel a légiutasok élhetnek ilyen esetekben.
Fogyasztóvédelem
Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!
Valamely termék hibás teljesítése esetén nemcsak a kereskedővel, eladóval szemben érvényesíthető a hibás teljesítésből eredő igény, hanem a gyártóval szemben is. Ez sok fogyasztó számára nem is ismert lehetőség, ezért foglaljuk össze ennek szabályait.
Egy nagyobb értékű informatikai eszköz vagy háztartási gép megvásárlása esetében kellemetlen, amikor a kötelező jótállási idő elteltével hibásodik meg a termék, vagy egyszerűen csak a fogyasztó önhibája miatt tönkremegy. Ezekre a tipikus esetekre is van megoldás, mely a termékbiztosítás vagy kiterjesztett garancia körében keresendő.
A vásárlás a napi rutinunk része. Akár a sarki közértbe szaladunk be egy liter tejért, akár a nagybevásárlásunkat intézzük valamelyik hipermarketben, árcímkék hadával kerülünk szembe. Fogyasztóként pedig érdemes tisztában lennünk azzal, hogy az árfeltüntetésnek milyen szabályai vannak. Következő cikkünkben ezt a témát járjuk körül.
Ügyfelünk 2016. januárban vásárolt egy edzőcipőt a Deichmanban. A cipő felső részén pont a varrásnál áprilisban keletkezett egy lyuk. A cipőt Ügyfelünk visszavitte az eladó félhez, és kérte, hogy levásárolhassa vagy cseréljék ki azt. Azt a választ kapta, hogy a cipő egy futócipő és nem lehet hetente kettőnél többször használni.
Ügyfelünk azzal a problémával kereste fel Társaságunkat, hogy kötelező felelősségbiztosítási szerződés alapján fennálló kárigényének megtérítését a károkozó biztosítója arra hivatkozással, hogy Ügyfelünk járműjének szélvédője és ködlámpája a felvázolt módon nem törhetett be, elutasította.
Korábbi cikkünkben a távollévők között létrejövő szerződések fogalmát és a legfontosabb tájékoztatási szabályokat tekintettük át. Ezt követően térjünk át arra, hogy ezeket a megállapodásokat mikor mondhatja fel a fogyasztó, illetve mikor állhat el ezektől.
Az ünnepek közeledtével, illetve az egyes üzletek webshop-ja által kínált akcióknak köszönhetően egyre inkább emelkedik azoknak a vásárlásoknak a száma, ahol az eladó cég és a vevő nincs egyszerre, fizikailag jelen, hanem egymás távollétében állapodnak meg a feltételekben. Ez közel sem azonos azzal, amikor az ember bemegy egy üzletbe és megnézi, megtapogatja, felpróbálja, vagy épp megszagolja az általa kiszemelt terméket. Épp ezért speciális szabályok vonatkoznak a távollevők között létrejövő szerződésekre.
A használt autók között sokszor igazi gyöngyszemet máskor botrányos ajánlatokat lehet kifogni. Nem mindegy, hogy magánszemélytől vagy kereskedőtől vesszük az autót. Mikor mire vagyunk jogosultak, ki mire vállal felelősséget. Sokszor elhangzik a mágikus garancia szó. Hogy pontosan ez mit jelent, illetve mikor mire számíthatunk, azt próbáljuk meg körbejárni jelen cikkben.
Mint minden szolgáltatónál, úgy a víz esetén is gyakran előforduló probléma a nem megfelelő számla. Természetesen a probléma orvoslására van lehetőség az üzletszabályzatok alapján, azonban van jogszabályi háttér is, ami már az üzletszabályzatok elkészítésénél köti a szolgáltatók kezét. A 58/2013. Kormányrendelet szabályozza ennek szabályait. Igyekeztünk cikkünkben jelen jogszabály tartalmát érthetően összefoglalni.