Edit vásárolt egy sportcipőt óvodás kislányának. Nem telt el egy teljes hét, a jobb lábbeli talprészre a ragasztásnál elvált. Edit nyomban vissza is vitte a hibás terméket az üzletbe, ahol közölték vele, bevizsgáltatják a hiba okát. A kivizsgálás eredményét olvasva Editnek kikerekedett a szeme. „A cipő hibája rendeltetésellenes használatra vezethető vissza, így a javítási igénye elutasításra került.” A tájékoztatóban többek között az is szerepelt, hogy Békéltető Testülethez fordulhat az ügyben. Miről szól egy ilyen eljárás? Előnyösebb, mint a bíróság előtti vitarendezés? Tekintsük át együtt!
Hibás teljesítés
A nyár talán nagyobb kockázatot jelent a gyomorrontás vonatkozásában. Főleg akkor, ha a strandon valaki romlott ételt eszik. Mi lehet ennek a jogi relevanciája? Ezzel foglalkozunk most!
Ügyfelünk ülőgarnitúrát vásárolt, melynek egyik része sajnos törötten érkezett. Jelzésekor az üzlet rendkívül készséges volt, és másik elemet biztosított számára, mely azonban méretben nem illeszkedett a bútor többi részéhez, így az egyébként kényelmes kanapé sajnos használhatatlan volt.
Ügyfelünk igen jó nevű üzletben vásárolt egy bőrtáskát, mely minden adottságát tekintve megfelelt elvárásainak, azonban sajnálattal tapasztalta, hogy egy havi használat után a jobb oldali pánt ragasztott rögzítése elkezdett elválni a táska külső részétől. A terméket visszavitte az üzletbe, ahol az esetről jegyzőkönyv készült, majd a hibát az eladó javította.
Ügyfelünk egy nagy bútoráruházat bízott meg konyhája teljeskörű felújításával. A megrendelés magába foglalta a konyha megtervezését, a konyhabútorokat, a konyhai gépeket, illetve ezek összeszerelését, üzembe helyezését, összesen 900 000,- Ft értékben.
Tudta, hogy valamely termék hibás teljesítése esetében nemcsak a kereskedővel, hanem a gyártóval szemben is érvényesíthető igény? Ez sok fogyasztó számára nem is ismert lehetőség, ezért foglaljuk össze ennek szabályait.
Ügyfeleink körében is egyre népszerűbb interneten keresztül vásárolni. Kényelmes, gyors, bármikor elérhető és könnyen meggondolhatja magát a fogyasztó. Az előnyök mellett azonban nem árt, ha tudatos vásárlóként tekintünk a netes vásárlásokra és tájékozódunk.
Ügyfelünk fényképezőgépet rendelt egy webáruházban, valamint ahhoz kapcsolódó kiegészítő garanciát. Sajnos a teljesítés korántsem alakult zökkenőmentesen. Elsőként nem megfelelő címre került kiszállításra a termék, utóbb a garancialevél maradt ki a csomagból, melyet a webáruház nem volt hajlandó postázni.
Egy nagyobb értékű informatikai eszköz vagy háztartási gép megvásárlása esetében kellemetlen, amikor a kötelező jótállási idő elteltével hibásodik meg a termék, vagy egyszerűen csak a fogyasztó önhibája miatt tönkremegy. Ezekre a tipikus esetekre is van megoldás, mely a termékbiztosítás vagy kiterjesztett garancia körében keresendő.
Manapság nem ritka, hogy az elromlott telefon, óra vagy háztartási gép javítása helyett inkább az új termék vásárolása mellett döntünk. A javítás költségtakarékosabb és környezetkímélőbb eljárás, azonban sok bosszúságot okozhat, ha hiábavalónak mutatkozik. Akik ugyanis emellett döntenek, nem ritkán bosszankodhatnak, hogy hiába fizették meg a javítás nem ritkán magas összegét, a hiba rövid időn belül újra felbukkan. A gépjárművek karbantartása sem kíméli a tulajdonosok pénztárcáját, így hasznos tudni, hogy a számla végösszege nem feltétlenül ablakon kidobott pénz, ha a hiba újra jelentkezik.