Ügyfélbeszámolók

Mennyi ideig tarthat a gépjármű honosítás?

Ügyfelünk egy külföldről behozott gépjárművet kívánt honosítani. A honosítási eljárás a kormányablaknál történő ügyintézés során azért hiúsult meg, mert a behozott gépjármű gyártmánya nem volt kiválasztható a kormányablak informatikai rendszeréből.

A teljes történet

Esettanulmányok

Kártérítési jogvédelem

Ügyfelünk 1,5 éves személygépkocsija idegenhibás balesetben megsérült. 

A teljes történet


Utazás

Legyen Ön külföldön akár munka, akár egy rövid kirándulás céljából, a baj ott is megtörténhet. Ebben az esetben is segít a D.A.S.!


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

99 évre szóló üdülési jog

Ügyfeleink 99 évre szóló üdülési jogról szóló szerződést kötöttek. A házaspár kétségbeesetten kérte Társaságunk segítségét, hogy valahogyan szabadítsuk meg őket az üdülési joguktól. A másik fél elzárkózott tárgyalásoktól.

Bővebben

Önnek fizetett már légitársaság?

Ügyfelünk Budapestre induló repülőjárata késett, majd a járatot törölték. Ügyfelünk számára ellátást és szállást is biztosított a légitársaság. Az irányadó uniós rendelet alapján Ügyfelünknek további 600 euró összegű kártérítés is járt volna, amit a légitársaság nem térített meg. 

Bővebben

Green Holidays-ügy: százmilliókra perelhetik a károsultak a Magyar Államot

2017. szeptember 5.

A Green Travel, majd Green Holidays néven működő utazási iroda tisztázatlan csődje miatt idén nyáron ismét életbe lépett az ehhez hasonló katasztrófa helyzetek kezelésére szolgáló vagyoni biztosíték rendszere. Az UNIQA Biztosítónál erre a célra rendelkezésre álló pénzügyi biztosíték azonban nem lesz elegendő a károsultak teljes vagyoni kárpótlására. Csakhogy az alapos kárigényeknek a biztosító által nem fedezett részéért a Magyar Államot kártérítési felelősség terheli. Az alábbiakban segítséget kívánunk nyújtani az érintetteknek jogaik érvényesítéséhez.

Bővebben

A szálloda felelőssége

2017. augusztus 28.

Sajnos nem ritka eset, hogy a nyaralásukat töltő, pihenésre vágyó emberek abba a kellemetlen helyzetbe kerülnek, hogy a pénztárcájukat, mobiltelefonjukat vagy esetleg az autójukat arra jogosulatlan személyek eltulajdonítják. Ilyenkor általában első lépésként feljelentést teszünk a rendőrségen, bízva abba, hogy megtalálják az elkövetőt és visszakaphatjuk vagyontárgyunkat. Fontos azonban kiemelni, hogy abban az esetben, ha a vagyontárgyunkat mondjuk egy szállodában vagy egy múzeum, színház ruhatárából lopják el ezen intézmények felelősségének a kérdése is felmerülhet, bizonyos a törvény által szigorúan meghatározott esetekben.

Bővebben

Megállíthat-e a jegyellenőr?

2017. augusztus 22.

A tömegközlekedési eszközök utasai a jegyváltással és a járműre való felszállással ráutaló magatartással elfogadják az adott közlekedési társaság utazási feltételeit. Ez utóbbi minden esetben rögzíti, hogy az utazásra jogosultság feltétele az érvényes jegy, bérlet, utazási igazolvány, díjmentességet igazoló okmány.

Bővebben

Amire nyaralás során is figyelni kell

2017. július 25.

Sokszor, sok helyen beszéltünk, írtunk már arról, hogy a külföldi nyaralások, utazások során mennyire fontos, hogy biztosítási szerződést kössünk. Azonban azt is tudni kell, hogy hiába van utasbiztosítási szerződésünk, nem mindig fizet a biztosító. A mostani cikkünkben azt vesszük át, hogy mire kell figyelni a káresemény elkerülése során.

Bővebben

Hogyan szűrhetőek ki a kockázatos utazási irodák?

2017. július 14.

Az elmúlt hetekben jelentős visszhangja volt annak, hogy egy utazási iroda ismét csődöt jelentett. Komoly felháborodást okozott az, hogy közvetlenül a bejelentést megelőzően még utasokat utaztatott ki külföldre és sokan jelenleg is elbukták a már befizetett részvételi díjat. Most arra keressük a választ, hogy miként szűrhetőek ki azok az utazási irodák, melyek kockázatosak lehetnek az utazások szempontjából. 

Bővebben

Mire is jó az Európai Egészségbiztosítási Kártya?

2017. június 13.

Sokan nem tudnak róla, azonban külföldi, Európai Unión belüli utazáshoz jól jön az Európai Egészségbiztosítási Kártya. Ennek különösen most, a nyári szezon kezdetével nagyobb jelentősége, aktualitása van. Ebben a cikkben összefoglaljuk az Európai Egészségbiztosítási Kártya jellemzőit. 

Bővebben

Rémálom nyaralás

2017. június 12.

Nemsokára itt van a nyaralási szezon. Évről, évre problémát jelentenek a külföldi utazások során keletkezett problémák és az azokkal kapcsolatos igényérvényesítések. A mostani cikkben azt elevenítjük fel, hogy az utas milyen lépéseket tehet, ha a szálloda, vagy a szolgáltatás, egyáltalán a szervezett külföldi út egyáltalán nem felel meg az utazási szerződésben ígérteknek. 

Bővebben

Késik a repülő. Kaphatok kártérítést?

Ügyfelünk járata több mint 3 órás időtartamot késett. Ügyfelünk azért fordult Társaságunkhoz, hogy megvizsgáljuk, hogy jogosult-e kártérítésre. A vonatkozó uniós rendelet és joggyakorlat értelmében megalapozottnak találtuk a kártérítési igényt, melyet bejelentettünk a légitársaság számára. 

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép