Ügyfélbeszámolók

Barátom története

Kazup Zsolt

2004-ben kötöttünk először önöknél biztosítást, akkor még csak a család gépjárművére, azóta már családjogi komplex biztosításunk van. 

A teljes történet

Esettanulmányok

Köszönjük, hogy felmondott előző munkahelyén - mégsem tudjuk foglalkoztatni!

Ügyfelünknek munkaviszonyának fennállása alatt állást ajánlott egy másik munkáltató.

A teljes történet


Jogi esetek és hírek


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

Munkaügyi defekt

Ügyfelünk nemzetközi gépjárművezetőként dolgozik, egy alkalommal az általa vezetett kamion defektet kapott, a munkáltató ennek költségét kívánta Ügyfelünk fizetéséből levonni. A munkáltató szerint Ügyfelünk padkára hajtott és ezért sérült a gumi a felnivel együtt, valamint a felfüggesztést is újra be kellett állítani. 

Bővebben

Veszélyes üzem – gyermekbaleset az ugrálóvárban

Ügyfeleink gyermekükkel egy ingyenes szabadidős rendezvényen vettek részt, aki a jól ismert és közkedvelt ugrálóvárban játszott. Sajnos az ugrálóvár egyik része nem volt kellő gondossággal előkészítve, kevesebb levegő volt benne a szükségesnél, ezért Ügyfelünk gyermeke a játék közben egyik végtagját eltörte.

Bővebben

Felhasználható-e szabadon az interneten talált kép?

2016. március 24.

Az illusztrációk, képek, sőt szinte bármely művészeti ágazatba tartozó alkotás napjainkban már rendkívül könnyen kereshető, hozzáférhető és letölthető az interneten. Bár az köztudomású, hogy a világhálón fellelhető szöveges tartalmak felhasználása minősülhet plágiumnak és legalább a forrást meg kell jelölni, kevesebben fordítanak figyelmet ugyanerre a kérdésre például a képek letöltése és felhasználása esetén. A kiindulás pedig ebben a helyzetben is ugyanaz: ezek az alkotások szerzői jogi védelem alatt állnak és nem feltétlenül használhatók fel engedély és a jogdíj megfizetése nélkül.

Bővebben

Parkolási jogosultság igazolása – ne hagyja magát megtéveszteni

2016. március 24.

A parkolási ügyek hosszú évek óta kimeríthetetlen forrásául szolgálnak a botrányos eseteknek, jogvitáknak, pereknek. A fővárosi önkormányzatok gyakorlata, a parkolási cégek eljárása és a bírói gyakorlat szenvtelensége már eddig is számtalanszor adott okot megbotránkozásra. Egy viszonylag friss kúriai ítélet javította az autósok helyzetét, mégis úgy tűnik, hogy a döntésről nem minden fővárosi parkolási társaságnál értesültek.

Bővebben

Megállni vagy várakozni tilos?

2016. március 22.

A közúti közlekedésben részt vevő járművezetők jogosítványuk megszerzésekor KRESZ ismereteikről is tanúbizonyosságot tesznek, azonban sajnos sok esetben tapasztalható, hogy tudásuk hiányos, esetleg az idő múlásával megkopott. Különösen érvényes ez a megállás és várakozás szabályai esetében, így jelen cikkünkben arról adunk tájékoztatást, hogy mire érdemes figyelnünk parkolás során, s milyen nem várt következményre számíthatunk a KRESZ megsértésénél.

Bővebben

Lefülelné a főnökét?

2016. március 17.

Sokan kerültek már olyan helyzetbe munkahelyükön, hogy legszívesebben titokban videón, de legalábbis hangfelvételen örökítették volna meg munkatársuk, főnökük viselkedését, bizalmas vagy éppen szabálytalan szóbeli utasításait, inzultusait. Sokan ezt meg is teszik, általában annak reményében, hogy a későbbiekben elkerülhessék az igazságtalan számonkérést, vagy éppen amiatt, hogy bizonyítani lehessen az őket érő jogsértést, esetleg azért, hogy ezzel tartsák sakkban az érintettet. Joggal vetődik azonban fel a kérdés: jogszerű-e titokban felvételt készíteni, és ez felhasználható-e a későbbiekben?

Bővebben

A munkavállalói kártérítési felelősség szabályai

2016. március 11.

Előző cikkünkben azon szabályokat tekintettük át, melyek a munkáltató károkozása esetén érvényesülnek, gyakran találkozhatunk azonban olyan esetekkel, melyeknél a munkavállaló okoz kárt, s tanácstalanul áll a munkáltató követelésével szemben, mivel nincsen tisztában a kártérítési felelősségével. Folytatásos cikkünkben a munkavállaló kártérítési felelősségéről adunk tájékoztatást.

Bővebben

A társasházi közös tulajdon elidegenítése: kálvária a közgyűlésen

2016. március 8.

Sokan úgy gondolják, hogy a társasházi közgyűlések unalmas órái feleslegesek, ezért a részvételi arány rendszerint alacsony rajtuk. Vannak azonban olyan kérdések, amelyeket csak a lakóközösség dönthet el, ráadásul csak meghatározott többséggel. Ilyen például a lakók közös tulajdonában álló helyiségek értékesítése. Ha valaki meg kívánja például venni egy társasház földszintjén található üzlethelyiségeket, igazi kálváriát kell járnia, az eljárás ugyanis többlépcsős és hosszadalmas. 

Bővebben

Görögországi kalandozáSokk

Ügyfelünk utazási irodán keresztül 4 fő részére foglalt görögországi nyaralást. Az utazási szerződésben részletesen meghatározták, hogy a szálloda a tengerpart közelében helyezkedik el, az ellátás pedig all inclusive. 

Bővebben

A munkáltató kártérítési felelősségének szabályai

2016. március 7.

A munka törvénykönyvében külön fejezet rendelkezik a kártérítési szabályokról, mind a munkáltató, mind a munkavállaló vonatkozásában, jelezve ezzel a téma kiemelt fontosságát. S valóban, a vonatkozó jogi szabályozás ismerete elengedhetetlen azoknak, akik hosszú távon, problémamentesen kívánnak részt venni a munkaviszonyban, így folytatásos cikkünkben a kártérítési szabályokról, valamint a bizonyítási kötelezettségről adunk bővebb tájékoztatást. Elsőként tekintsük át a munkáltatóra vonatkozó alapvető rendelkezéseket.

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép