Ügyfélbeszámolók

A D.A.S. matrica hatalma

Szűcs Mihály

Németországban dolgozom így sokat vagyok úton. Egyik vasárnap, mikor mentem vissza Németországba, akkor történt velem az alábbi eset:

A teljes történet

Esettanulmányok

Drága bevásárlás - nem fizet a biztosító

Ügyfelünk hazatérvén a bevásárlásból, leállította autóját a háza előtt és megkezdte a vásárolt dolgok kipakolását.

A teljes történet


Jogi esetek és hírek


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94

Kell-e internet előfizetési díjat fizetni a garanciális javítás alatt?

2015. február 6.

Hazánkban többnyire elég nehézkes a garanciális ügyintézés, sokan heteket, hónapokat várnak a készülék javítására, cseréjére. Meglepő, de sokan feledkeznek meg arról, hogy nemcsak a készülékért kell(ett) fizetni, hanem ahhoz szolgáltatási díj is kapcsolódik. Érdemes számba venni, mikor nem számlázhat a javítás időtartamára díjat a szolgáltató.

Bővebben

Szavatosság a használt lakóingatlan hibájáért

2015. február 6.

Újra éledezik a hazai ingatlanpiac, a használt lakóingatlanoké még inkább, mint az új építésűeké. Miután hosszas válogatást követően sikerült kiválasztani a megfelelő eladó lakást vagy házat, esetleg házrészt, senki nem szeretne kellemetlen meglepetéseket a drága szerzeményével kapcsolatban. Ilyen nem várt meglepetésekből pedig sajnos akadhat bőven! Kérdés, hogy meddig és milyen esetben kérhető számon a hiba az eladón?

Bővebben

Ha a hotel nem az elvártat nyújtja

2015. január 29.

A téli hideg időszakban jól eshet egy lazító-melengető hétvége valamely wellness szállodában. Ahhoz azonban, hogy az így eltöltött időszak valóban kikapcsolódás legyen, elengedhetetlen az, hogy az általunk kiválasztott szálláshely a megfelelő, illetve általunk reálisan elvárt szolgáltatást nyújtsa részünkre. Mit tehetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek a szálláshely által nyújtott szolgáltatással?

Bővebben

Lezuhanó jégcsapok

2015. január 29.

A legutóbbi napok fagyos és csapadékos időjárását követően egyre gyakrabban szembesülhetünk a háztetőkön elterülő hótakaróval, az ereszeken kialakult jégcsapokkal, nem is beszélve a fagy következtében keletkezett épületkárokból származó törmelékekről. De mit tehetünk abban az esetben, ha a fenti jelenségek az épületről lehullva éppen a mi tulajdonunkban lévő gépjárműben, egyéb tárgyban, vagy akár testi épségünkben okoznak kárt?

Bővebben

Kamera az autóban

2015. január 29.

Számtalan közlekedési balesetben azért nem kap a vétlen fél kártérítést (vagy csak részleges kártérítést), mert a közlekedési szituáció utólagos modellezése tanúk és külső kamera felvételének hiányában nehézségekbe ütközik. Amikor például a koccanás közvetlen előzményeként valaki elé bevág egy másik jármű és ezzel elveszi a fékútját, majd erőteljes fékezésre is kényszeríti, tanúk nélkül szinte lehetetlen bizonyítani. Ilyenkor pótolhatatlanul hasznos bizonyíték az általunk készített belső kamera felvétele. Sokan azért nem használnak ilyen készüléket, mert bizonytalanok abban, hogy ez jogszerűen lehetséges-e. Lehetséges!

Bővebben

Változik a biztosítási titok szabályozása

2014. december 16.

2015. január 1-től a biztosítókról és a biztosítási tevékenységről szóló 2003. évi LX. törvényben (Bit.) foglaltak alapján a veszélyközösség érdekeinek a megóvása érdekében a szolgáltatások jogszabályoknak és szerződésnek megfelelő teljesítése, a biztosítási szerződésekkel kapcsolatos visszaélések megakadályozása céljából  a biztosítók (amennyiben a biztosítási szerződés tartalmazza) megkereséssel fordulhatnak más biztosítóhoz.

Bővebben

Vigyázzunk a kerékpárosokra is!

2014. november 20.

A statisztikák szerint a kerékpáros balesetek többségében a gépjármű vezetőjének felelőssége áll fenn és a vezető okok között a relatív gyorshajtás - vagyis az út, időjárási és látási viszonyoknak nem megfelelő sebesség megválasztása - valamint a kanyarodási és elsőbbségadási szabályok be nem tartása szerepelt.

Bővebben

Vezető pozícióban nincs kegyelem?

2014. november 17.

A Munka Törvénykönyve munkáltatói felmondási tilalmat ír elő bizonyos olyan élethelyzetekre, amikor a munkavállaló méltányolható okból a munkavégzéstől távol marad. Ezek közé tartozik a gyermekvállalás is, az ehhez fűződő társadalmi érdeket szolgálva a jogalkotó a munkaviszony bebiztosításával segíti elő.

Bővebben

Végrehajtás: nem kell azonnal megijedni!

2014. november 10.

Az utóbbi években valóságos ágazattá fejlődött a követeléskezelés, a kintlévőségek behajtása. Kisebb-nagyobb cégek egész tömege szakosodott erre a tevékenységre, vagyis a behajtásra és faktorálásra. Hogy mit is jelentenek pontosan ezek a tevékenységek? A behajtás során az azt végző társaság mintegy közvetítést végez, a hitelező megbízása szerint, faktoráláskor pedig egy számlakövetelés megvásárlása történik.

Bővebben

Közösségi média: mit tehetünk a sértő megnyilvánulásokkal szemben?

2014. november 8.

Egy frissen készült felmérés szerint a magyar lakosság internetet használó részének közel 90%-a regisztrált már valamilyen közösségi portálon, illetve a közösségi oldalakat használók 80%-a legalább havi rendszerességgel be is lép úgynevezett elektronikus profiljába.

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép