Ügyfélbeszámolók

Sikertelen műszaki mentés

Ügyfelünk gépjárműve külföldön meghibásodott. A kiérkező műszaki mentést végző cég rosszul rögzítette a járművet, ami menet közben leesett és jelentős károsodást szenvedett. Ügyfelünk először saját maga kísérelte meg az igényérvényesítést, de mindenhol elutasították.

A teljes történet

Esettanulmányok

Kioldódott karabiner

Ügyfelünk mászófalat vett igénybe sportolás céljából. A mászófal üzemeltetője elhanyagolta az eszközöket és nem gondoskodott arról, hogy megfelelő szakszemélyzet felügyelje a mászókat.

A teljes történet


Jogi esetek és hírek


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97

Sikertörténet - Családi pótlék

Ügyfelünk több mint egy évre kiterjedő elmaradt családi pótlék vonatkozásában kérte a segítségünket. Tavaly januárban jelezte az illetékes hatóság felé, hogy gyermekeivel együtt ideiglenesen Németországba utazik, majd a márciusi hazatérésüket ismét bejelentette.

Bővebben

Mit tartalmaz a haszonélvezeti jog?

2016. július 25.

Időről időre felmerülnek a haszonélvezeti joggal kapcsolatos kérdések. Tipikus megjelenési formája, amikor a szülők gyermekeiknek ajándékozzák az ingatlanukat, haszonélvezeti jog fenntartásával.

Bővebben

A fizetési meghagyás nagy tisztázása

2016. július 22.

Egyre gyakrabban fordul elő, hogy bármilyen apró tartozás után levelet kapunk  a MOKK (Magyar Országos Közjegyzői Kamara) részéről. Rendszerint felmerül a kérdés, hogy mi ez az egész meghagyás, és mit tegyünk, ha mi is ilyent kapunk egy közjegyzőtől.

Bővebben

Az munkabaleset jelentősége

2016. július 21.

A munkavállalók jelentős részének nem világos a munka (üzemi) baleset, az úti baleset és a hétköznapi baleset között fennálló különbség, legalábbis munkajogi szempontból. 

Bővebben

Védelem a lombikbébi program ideje alatt

2016. július 20.

Közismert, hogy a nőket a várandósság, a szülési szabadság, valamint a gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadság időtartamáig, de legkésőbb a gyermekük harmadik életévének betöltéséig felmondási védelem illeti meg. Napjainkban azonban gyakori jelenség, hogy a pároknak a gyermekvállaláshoz orvosi segítségre van szükségük. 

Bővebben

Gyermektartás, de meddig?

2016. július 18.

Rohamosan nő hazánkban a válások száma. A morális és társadalmi következmények külön téma lehetne, de mindenképpen számottevő a válásokkal kapcsolatos jogi problémák száma is. Sokszor a megromlott viszonyok között a gyermektartás az elvált szülök utolsó hadszíntere, ahol még bosszantani próbálják korábbi párjukat. Jelen cikkünkben azt vesszük sorra, hogy meddig és milyen formában köteles a szülő gyermektartást fizetni.

Bővebben

Kéretlen megkeresések

2016. július 14.

Szinte mindennapossá vált, hogy kéretlen üzeneteket kapunk, különböző cégek hívnak fel minket és próbálnak rábeszélni egy-egy személyes találkozóra vagy épp egy rendkívül kedvező „csak itt, csak most, csak Önnek” akció kihasználására. A cél mindig az, hogy vegyünk valamit vagy olyan kötelezettségeket vállaljunk, amik magunktól eszünkbe se jutnának. Felmerülhet ilyenkor a kérdés, honnan is szerezte meg az a kedves hangú hölgy/úr a nevünket, telefonszámunkat, vagy épp a lakcímünket?

Bővebben

Csőd, felszámolás, végelszámolás

2016. július 13.

A mai magyar cégvilágban könnyen jönnek-mennek, szűnnek meg és születnek új cégek. A velük kapcsolatban álló magánszemélyek sok esetben tanácstalanok, hogy mikor mit lehet megtenni, vagy milyen szakasz éppen mit jelent. Részükre nyújt segítséget jelen cikk.

Bővebben

Nyári leárazások – sokat olcsón?

2016. július 11.

Lassan beindulnak a nagy nyári leárazások, sőt a közelmúltban lehetett hallani arról, hogy az egyik legnagyobb férfi-női ruházati cég alaposan túlrendelte magát áruból, ezért feltehető, hogy komoly leárazásokkal adnak túl ruháikon. Ugyanakkor a fogyasztói társadalom hisztériája miatt gyakran előfordul, hogy olyan árut veszünk meg amit később megbánunk vagy nincs rá szükségünk. Sajnos komoly baj, hogy sokan a mai napig nincsenek tisztában azzal, hogy milyen jogaik vannak vásárláskor.

Bővebben

Vízálló mobiltelefon

Kifejezetten vízállónak hirdetett speciális mobilkészülékét ügyfelünk kipróbálta, amely beázott. Ügyfelünk jótállási igénnyel élt és megkereste az eladót, aki elutasította ügyfelünk kérését.  Szerette volna a készüléket kijavíttatni vagy kicserélni, amitől az eladó több heti levelezés után elzárkózott. 

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép