Ügyfélbeszámolók

Késik a repülő. Kaphatok kártérítést?

Ügyfelünk járata több mint 3 órás időtartamot késett. Ügyfelünk azért fordult Társaságunkhoz, hogy megvizsgáljuk, hogy jogosult-e kártérítésre. A vonatkozó uniós rendelet és joggyakorlat értelmében megalapozottnak találtuk a kártérítési igényt, melyet bejelentettünk a légitársaság számára. 

A teljes történet

Esettanulmányok

Csekk keresi gazdáját

Ügyfelünk szolgáltatói szerződést kötött meghatározott előfizetői helyre.

A teljes történet


Jogi esetek és hírek


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99

Kiből lesz az édesapa?

2016. október 17.

Sokakban felmerül a kérdés, kit is tekint a jog az újszülött gyermek édesapjának. Az édesanya személye rendszerint egyértelmű, de a mai bonyolult kapcsolatokat tekintve az édesapák kérdése már némileg összetettebb. A jogi - oly sok terület mellett - ez is szabályozza. 

Bővebben

Repülő tárgy

Ügyfelünk gyanútlanul autózott egy alsóbbrendű úton, amikor is az előtte haladó teherautó felől hirtelen valamilyen nagyobb tárgy repült felé és behorpasztotta a jármű motorháztetőjét, valamint megrepesztette a szélvédőt. 

Bővebben

Meghibásodott televízió

Ügyfelünk televíziót vásárolt, melyre a kiskereskedő eladó két év jótállást vállalt. A termék jótállási határidőben meghibásodott, a javítást azonban az eladó Ügyfelünk panaszai ellenére is elutasította, így Ügyfelünk elállási jogával élt. 

Bővebben

Étterem, büfé, kocsma – milyen zenéért kell fizetni?

2016. október 13.

A zene életünk fontos részét képezi, legyen szó motiválásról, szórakozásról vagy aláfestésről. A vendéglátóipari egységek esetén szinte mindenhol szól a zene. Jelen cikkben arra próbálunk releváns tanácsot adni, hogy ezért milyen esetekben kell fizetni

Bővebben

A jegyzői és NAV-os szégyenlistáról

2016. október 13.

Gyakran hallani arról, hogy a jegyző és a NAV nyilvánosan függeszti ki azon személyek nevét, akik tartozásokkal bírnak, illetve hoz nyilvánosságra személyes adatokat. Ez a rendszer amolyan szégyenfal szerűen működik. Az érintettek természetesen személyiségi jogsértésnek veszi ezt a szintű pellengérre állítást, azonban ez az eljárása lehet jogszerű a jegyzőnek az alábbi esetekben. 

Bővebben

Veszélyes sportok, veszélyes helyzetek – I. rész

2016. október 12.

Sajnos a károkozás és a károk elszenvedése mindennapi életünk velejárója. Kárunk keletkezhet egy közlekedési vagy akár munkahelyi balesetből adódóan, sportolás és szabadidős tevékenység közben - tehát nagyjából bármilyen élethelyzetben. Természetesen nem élhetünk úgy, hogy mindig ezekre készülünk, érdemes azonban tudni, hogy ha ezek a kellemetlen esetek bekövetkeznek, milyen szabályok alapján és kitől kérhetjük kárunk megtérítését. Ezen túlmenően fontos jogi kérdés lehet, hogy a megengedőbb általános felelősségi vagy a szigorúbb, veszélyes üzemi felelősség szabályai alkalmazandók az eset megítélése során.

Bővebben

Problémás a víz számla - Mit tegyünk?

2016. október 6.

Mint minden szolgáltatónál, úgy a víz esetén is gyakran előforduló probléma a nem megfelelő számla. Természetesen a probléma orvoslására van lehetőség az üzletszabályzatok alapján, azonban van jogszabályi háttér is, ami már az üzletszabályzatok elkészítésénél köti a szolgáltatók kezét. A 58/2013. Kormányrendelet szabályozza ennek szabályait. Igyekeztünk cikkünkben jelen jogszabály tartalmát érthetően összefoglalni.

Bővebben

A kötbér biztosítéki funkciója

2016. október 3.

Napjainkban a kötbér alkalmazása nagyon gyakori, sokszor találkozhatunk vele a különböző közüzemi szolgáltatási szerződésekben is. Jelen cikk célja ezen jogintézmény funkciójának ismertetése. A kötbér alapvetően egy szerződéskötési biztosíték, hasonlóan a foglalóhoz, melyről készült cikkünket itt olvashatják.

Bővebben

A meghatalmazás, és ami mögötte van

2016. szeptember 29.

A mai rohanó világban egyre kevesebb időnk van a mindennapi feladatokra. Így aztán gyakrabban kell megbíznunk mást, hogy eljárjon a nevünkben, képviseljen minket vagy valamilyen tevékenységet hajtson végre. Miután egyre több a csaló és a visszaélés, egyre szigorúbb az adatvédelem is. Nekünk is vigyáznunk kell az adatainkra, valamint a velünk kapcsolatban állók is meghatalmazással tudnak a nevünkben eljárni vagy ennek birtokában adhatnak ki adatot rólunk. A misztikus meghatalmazás persze a segítségünkre van, de hogy ezt mikor milyen formában tudjuk megírni az már egy más történet.

Bővebben

Többletköltség - ki fizet?

Ügyfelünk autójába egy másik autó beletolatott, és az autó egyik oldala megsérült. A biztosító a gépjármű javítási költségét kifizette ugyan, nem fizette ki viszont Ügyfelünknek a balesetből eredő többletköltségeit, így a kárszakértői szemle helyszínére, autószervizbe való oda-vissza utazás költségeit. 

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép