Ügyfélbeszámolók

Tönkrement horvát nyaralás

Zádor József, Debrecen

2004 júliusában horvátországi nyaralásunk alkalmával közlekedési balesetet szenvedtünk, önhibánkon kívül. Keletkezett kárunkat semmilyen biztosító nem vállalta.

A teljes történet

Esettanulmányok

Nem működő mobiltelefon cseréje

Ügyfelünk azzal kereste meg társaságunkat, hogy nem működik a mobiltelefonjának GPS funkciója, pedig számára az létfontosságú lenne a munkavégzése során. 

A teljes történet


Külföldi autóbérlés

2017. július 6.

A nyár kellős közepén még sokan vannak abban a szerencsés helyzetben, hogy a nyaralás előtt állnak. Külföldre való utazáskor pedig többen döntenek az autóbérlés mellett, hiszen ez az egyik legegyszerűbb, legkényelmesebb módja a célállomás és környékének bebarangolásának.  A bérlés részleteinek azonban már kevesen néznek igazán utána. A lehetséges buktatókra alábbi cikkünkben hívjuk fel a figyelmet.

Manapság az internetes ügyintézés igencsak felkapott. Az autóbérlést is le tudjuk bonyolítani online, mégpedig úgy, hogy a kiválasztott autókölcsönző honlapján regisztrálunk, kiválasztjuk a számunkra megfelelő gépkocsit, az előleget pedig átutaljuk a megadott számlaszámra.

Legyünk fokozottan elővigyázatosak, ugyanis az általános szerződési feltételek tartogathatnak nem várt, kellemetlen meglepetéseket, amik akár a nyaralás teljes tartamára kedvünket szeghetik. Érdemes otthon, nyugodt körülmények között átnézni az ÁSZF-et, hiszen így nagyobb eséllyel észrevesszük azokat a részleteket, melyek a helyszínen, már a kölcsönző ügyfélszolgálati pultjánál állva, gyorsan átolvasva talán nem tűnnek fel.

Mik is lehetnek ezek a buktatók?

1. Bérleti díj, egyéb költségek

A bérleti szerződés magában foglalja, hogy a bérleti díj milyen elemekből áll össze. Azt, hogy például magában foglalja-e biztosítást, ha igen, az mire terjed ki? (Töréskárra, lopásra, stb.) Ha nem, akkor a biztosítási összeg plusz kiadásként jelenik meg. További költséget jelent a biztosíték. Ennek összege akár több ezer euro is lehet, melyet a szerződő hitelkártyáján zárolnak és sok esetben a bérleti időszak lejártát követően csak hetekkel, akár 1-2 hónappal később történik a feloldás. Egyéb költségként jelentkezik még a gyermekülés, GPS, vagy akár a wifi.

2. Bérleti díj fizetésének módja

A díjfizetés módját szintén az ÁSZF-ben találjuk. Gyakran kizárt a készpénzfizetés, ehelyett sok esetben kizárólag dombornyomott hitelkártyát (credit card) fogadnak el, mely nem összetévesztendő a hagyományos bankkártyával (debit card). Felsőkategóriás jármű bérlésekor pedig nagy valószínűséggel 2 db, a szerződő fél nevére szóló hitelkártya felmutatása az elvárt.

3. Üzemanyag

A bérleti szerződésben szerepel az is, hogy az autót teli tankkal vagyunk-e kötelesek visszavinni, vagy sem. Ha nem, ennek ellenére mégis teli tankoltuk az autót, ne számítsunk arra, hogy a benzintöbblet ellenértékét kifizetik.

4. Sérülések

A későbbi felesleges jogi procedúra elkerülése érdekében, az autó átvételekor érdemes azt körbejárni, arról jó minőségű fényképfelvételt készíteni és vetessük jegyzőkönyvbe a meglévő sérüléseket. Ha ezt nem tesszük meg, a visszavitelt követően nehéz, ha nem lehetetlen bizonyítani, hogy az adott karcolást, horpadást nem mi okoztuk.

5. Határátlépés

Ha olyan szándékkal bérlünk autót, hogy azzal a szomszédos országokat is meglátogatjuk, arról előzetesen értesítsük a kölcsönzőt és kérjünk engedélyt, ha lehet, írásban. Számításba kell vennünk, hogy plusz költséget számíthatnak fel a határátlépésért, de csak akkor, ha az általános szerződési feltételek ekként rendelkeznek.

Összegezve a fentieket, ha előzetesen áttekintjük a bérleti szerződést, számba vesszük, hogy milyen feltételei vannak a kölcsönzésnek, milyen dokumentumok felmutatása nélkülözhetetlen, milyen mértékű költségek merülhetnek fel, minden bizonnyal elkerülhetők az autóbérlésből eredő problémák, a nyaralásunk pedig zavartalan lehet. Ha mégis komplikáció adódik, értesítsük nyomban a bérbeadó céget. A nyelvi nehézségek leküzdésében pedig az érintett ország konzulátusa tud segíteni. Így a legfontosabb telefonszámokat tartsuk magunknál.


dr. Sári Judit

Kategóriák: Közlekedés, Polgári törvénykönyv - Szerződésjog

Vissza

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2017. július 6., (159 napja).

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!



Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép