Ügyfélbeszámolók

Nyugdíjemelés, de mikor?

Ügyfelünk azzal fordult a Fővárosi Kormányhivatalhoz, hogy nyugdíja korrekcióra szorul és kérelmezte az eljárást a nyugdíjának megemelése felől. Ekkor kiadtak Ügyfelünknek egy függő hatályú végzést, mely arról szólt, hogyha az ügy meghatározott határidőn túl rendeződik, úgy Ügyfelünk 10.000 forintra tarthat igényt. Az ügy elhúzódása bekövetkezett, így a függő hatályú végzés jogerőssé vált, melyről Ügyfelünk értesítést is kapott. A várt összeg azonban hónapok múlva sem érkezett meg számlaszámára. Ügyfelünk ekkor kérte a segítségünket.

A teljes történet

Esettanulmányok

Vízálló mobiltelefon

Kifejezetten vízállónak hirdetett speciális mobilkészülékét ügyfelünk kipróbálta, amely beázott. Ügyfelünk jótállási igénnyel élt és megkereste az eladót, aki elutasította ügyfelünk kérését.  Szerette volna a készüléket kijavíttatni vagy kicserélni, amitől az eladó több heti levelezés után elzárkózott. 

A teljes történet


Közlekedés

A közlekedés kaotikus is lehet. Itt olvashat pár olyan történetet, amelyekben a D.A.S. azonnal tiszta helyzetet teremt.


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Ismét változott az objektív felelősség szabályozása

2010. május 14.

A közigazgatási eljárásban alkalmazott objektív felelősség, más néven a "zéró tolerancia" szabályozása annak 2008-as bevezetése óta számos alkalommal módosult. 

Bővebben

Cserbenhagyás és segítségnyújtás elmulasztásának büntetőjogi szabályozása

2010. május 11.

Komoly büntetőjogi felelősségre is számítania kell annak, aki baleset részese, de a helyszínt anélkül hagyja el, hogy megállna, és adatait hátrahagyná, illetőleg meggyőződne arról, hogy történt-e vagyoni, illetve személyi sérülés. Ennek büntetőjogi elnevezése a cserbenhagyás.

Bővebben

A túlsúly és az engedély kapcsolata

2010. május 3.

Megjelent a Kamionhírek.hu weboldalán

 

Tengelytúlsúly

 

Bővebben

A kárbejelentés és annak kellékei

2010. április 23.

Abban a nem várt esetben, ha valamilyen káresemény részesei lettünk, sajnos szembe kell néznünk a káreseményt követő biztosítási ügyintézés útvesztőjével. Az egyes biztosító társaságok természetesen arra törekednek, hogy minél egyszerűbben és lehetőleg gyorsabban tudjuk intézni kárügyünket, azonban károsultként az ügyintézés minden egyes napja hosszúnak tűnhet. 

Bővebben

Cserebere, fogadom I.

2010. április 9.

A gazdasági válság igen komolyan érintette hazánkban a gépjárművek hitelpiacát. A közelmúltban bevezetett, jogszabály által előírt, erősített finanszírozási szigorítás ugyanis rövid távon oda vezetett, hogy a korábban dinamikusan fejlődő autóeladások drasztikus mértékben visszaestek. 

Bővebben

A kötelező eredetvizsgálat díjának visszaigényléséről

2010. április 8.

Ahogy arról 2010. február 25. napján közzétett gyorshírünkben már beszámoltunk, a kormány döntése értelmében nem kell a jövőben egységesen, minden olyan gépjármű esetében a műszaki vizsga során előzetesen eredetiségvizsgálatot végezni, amelyek esetében erre korábban nem került volna sor. 

Bővebben

Útdíjfizetés Szlovákiában

2010. április 7.

Megjelent a Kamionhírek.hu weboldalán

 

2010. január 1-től van érvényben Szlovákiában az új elektronikus útdíjfizetési rendszer, melynek következtében meghatározott útszakaszok (kijelölt autópálya-szakaszok, gyorsforgalmi utak és a kiválasztott I. osztályú utak) díjkötelessé váltak, azokra útdíjat kell fizetni.

Bővebben

Traffic Point

2010. április 1.

2010. március 1-től indult el a rendőrség Traffic-Point elnevezésű számítógépes rendszere. 

Bővebben

Jogvesztő döntés

2010. március 18.

2008 májusa óta él a gyakorlatban az egyes közúti szabályszegések esetén alkalmazandó közigazgatási bírságolás gyakorlata.

Bővebben

Házi kedvencek

2010. március 18.

Egyre gyakrabban okoz gondot azoknak a gépjárműveknek a kárrendezése, melyek sérülései háziállatokkal történő ütközések eredményei. Ilyenkor a károsult komoly problémákkal szembesül kárának megtérítése során. A kérdés, hogy milyen lépéseket lehet ilyen esetekben tenni, illetve milyen irányban érvényesíthető a kárigény?

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép