Ügyfélbeszámolók

Késik a repülő. Kaphatok kártérítést?

Ügyfelünk járata több mint 3 órás időtartamot késett. Ügyfelünk azért fordult Társaságunkhoz, hogy megvizsgáljuk, hogy jogosult-e kártérítésre. A vonatkozó uniós rendelet és joggyakorlat értelmében megalapozottnak találtuk a kártérítési igényt, melyet bejelentettünk a légitársaság számára. 

A teljes történet

Esettanulmányok

Ki fizeti meg a vadkárt?

Ügyfelünk autóúton közlekedve, gépjárművel vétlenül elütött egy elé vágó őzbakot. Figyelmeztető tábla nem volt elhelyezve az érintett útszakaszon. Később a kiérkező rendőrök tájékoztatást nyújtottak arról, hogy melyik vadásztársaság jogosult a területen vadászatra.

A teljes történet


Képernyő előtt – „jogos” a szemüveg

Ügyfelünk közalkalmazottként dolgozik és munkáltatójánál igényelte a képernyő előtti munkavégzés minimális egészségügyi és biztonsági követelményeiről szóló 50/1999. (XI. 3.) EüM rendelet szerinti szemüveg költségtérítést. 

A munkáltató bár elismerte, hogy kifizetésre lehet köteles a vonatkozó rendelet alapján, ennek ellenére a szemüveg költségét Ügyfelünknek nem térítette meg, mondván, arra az intézménynek nincs belső eljárási szabályzata. Társaságunk e mondvacsinált okot nem fogadta el, és fizetési meghagyásos eljárást indított a munkáltatóval szemben a szemüveg teljes vételárára, a munkáltató pedig a közjegyző előtti eljárásban nem vitatta a követelést, így az jogerős lett.
Sajnos a munkáltató a jogerős fizetési meghagyás ellenére sem fizette ki Ügyfelünknek a költségtérítést, így Társaságunk végrehajtási eljárást indított a munkáltatóval szemben, a végrehajtó pedig leemelte a munkáltató bankszámlájáról a szemüveg teljes vételárát, a késedelmi kamatokat, valamint az illetéket, ügyvédi munkadíjat, végrehajtó költségeit is. Végül, minden költséggel együtt a munkáltatónak több, mint a szemüveg vételárának kétszeresét kellett kifizetnie, ugyanis a költségek (végrehajtó munkadíja, ügyvédi munkadíj, illeték) meghaladták a szemüveg vételárát.


Kategóriák:

Tovább az Esettanulmányok oldalra

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen visszahívást!

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!



Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép