Az első hibát nagyon lassan javította az eladó, ezért menet közben ügyfelünk cserét kért, amelyet eladó azért utasított vissza, mert állítása szerint a csere sokkal drágább lenne, mint a javítás. Ügyfelünk második alkalommal is cserét kért, amelyet eladó újból visszautasított, ezért ügyfelünk elállt a szerződéstől és a vételárat kérte vissza. A bíróság per során indítványunkra a bíró arra kötelezte az eladót, hogy bizonyítsa; mekkora költség javítani és mekkora cserélni a hibás készülékeket. Mivel az eladó nem tudta bizonyítani a csere drágább voltát, ezért a csere visszautasítása részéről jogszerűtlen volt. Társaságunk a perben bizonyította, hogy ügyfelünk csereigényét az eladónak úgynevezett áttérési igényként kellett volna értékelnie, és eleget kellett volna tennie a fogyasztói igénynek. Előadásaink alapján a bíróság megállapította, hogy az eladó szerződést szegett, amikor a cserét visszautasította, ezért ügyfelünk elállása jogszerű, visszajár neki a telefon vételára.
Javítás vagy csere?
Ügyfelünk tavaly karácsonykor mobiltelefont vásárolt lányának, amely két alkalommal a használatát lehetetlenné tevő hibát produkált.