Ügyfélbeszámolók

Sérült mikrohullámú sütő

Ügyfelünk interneten keresztül mikrohullámú sütőt vásárolt egy nagy internetes áruházból. A terméket futárszolgálattal szállították ki. A termék csomagolásának kibontása után észlelte, hogy a sütő oldallemeze benyomódott, annak kerete is deformálódott. Ügyfelünk nem kívánta használni a hibás terméket, ezért megkereste az eladót és a futárszolgálatot is, azonban mindkét helyen elutasították igényét.

A teljes történet

Esettanulmányok

Gépjárműkár – ki fizet?

Ügyfelünk a biztosított gépjárművét vállalkozásában használta, amikor a járművet egy gondatlan autós összetörte. Nagyon fontos volt, hogy a javítást mielőbb elvégezhessék, mivel a vállalkozás működése gyakorlatilag leállt a jármű nélkül. Ügyfelünk a javítást a casco biztosítása terhére végeztette el.

A teljes történet


Hárítana a biztosító, ha tudna

A gazdasági válság hatására zajló nagy leépítéseknek esett áldozatul Ügyfelünk is.

Még jó, hogy kötött az ilyen esetekre munkanélküliségi (jövedelem kiesési) biztosítást - gondolta ő. Eztán jött a meglepetés, mert a biztosító Ügyfelünk térítés iránti igényét elutasította. Jelen esetben a hivatkozási alap az volt, hogy a szerződés megkötését követő 180 napos várakozási idő (amíg a biztosító még nem áll kockázatban) nem telt le, amikor a biztosítási esemény bekövetkezett. Peres eljárást kellett ahhoz indítanunk, hogy a biztosító is belássa, nincs igaza: biztosítási eseménynek a felmondás átvételét kell tekinteni, mely jóval később történt a munkáltató végelszámolási eljárás alá kerüléséhez képest. Így a több százezer forintos jövedelemkiesést a biztosító megfizette Ügyfelünk részére. 
 


Kategóriák: Munkajog - Felmondás, Munkajog - Munkabér

Címkék: munkavállaló, biztosítás, felmondási idő, kártérítés, biztonság

Tovább az Esettanulmányok oldalra

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen visszahívást!

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!



Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép