Ügyfélbeszámolók

Szélvédőre pattanó kövek. Ki fizeti meg a kárt?

Ügyfelünk járművének szélvédője keresztirányban elrepedt az előtte haladó teherautó kerekei alól felpattanó kövek miatt. Ügyfelünk utasa fotókat készített, ezáltal az eseménynek szemtanúja is volt. A teherautót megállították és baleseti bejelentő lapot töltöttek ki. Ennek ellenére a teherautó kötelező felelősség-biztosítója nem akarta megtéríteni a kárt.

A teljes történet

Esettanulmányok

Egyszer lent…

Ügyfelünk éppen vidékre tartott szüleihez, amikor egy beláthatatlan útkanyarban kátyúba hajtott. A kátyú a gépjármű kerekében kárt okozott.

A teljes történet


Garancia a garancia?

Ügyfelünk egy nagy bútoráruházban vásárolt 200.000, - Ft-értékben egy kanapét, amely 2 hét rendeltetésszerű használat után fesleni kezdett. Ügyfelünk hiába ment be az ügyfélszolgálati osztályra panaszt tenni, az eladó nem volt hajlandó eleget tenni jótállási kötelezettségének, jegyzőkönyvet ugyan felvett az ügyfél panaszáról, de 3 hónapon keresztül semmilyen intézkedés nem történt az ügyben. 

Ekkor tett írásos kárbejelentést Ügyfelünk a jogi osztályunkhoz, segítségünket kérve. Jogászkollégánk bekérte az üggyel kapcsolatos iratokat az ügyféltől, e-mailben meghatalmazást küldött az Ügyfélnek, és az ügy Társaságunkhoz való beérkezésétől számított 1 héten belül ki is küldtünk egy felszólítást a bútorkereskedelmi nagyáruház felé. A felszólításban felhívtuk az eladó figyelmét az őt terhelő kimentési bizonyítás kötelezettségére, és beidéztük a jótállásra - köznyelven garanciára - vonatkozó jogszabályokat. A felszólított, mivel levelünk egyértelművé tette számára, hogy a peres eljárásban őt terhelné a bizonyítási kötelezettség, valamint, hogy a nyerési esélyei csekélyek, el akarta kerülni a bírósági eljárást, ezért 1 hónapon belül egy vadonatúj kanapét küldött Ügyfelünknek.


Kategóriák: Fogyasztóvédelem - Garancia, Fogyasztóvédelem - Hibás teljesítés

Címkék: jogvédelem, kártérítés, rejtett hibák

Tovább az Esettanulmányok oldalra

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen visszahívást!

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!



Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép