Ügyfélbeszámolók

A D.A.S.-nek híre van

Belényesi Lívia, Pécs

Alig három perce álltunk, amikor egy autó egy időközben megüresedő helyre bekanyarodva, majd onnan kitolatva próbált megfordulni az igen szűk helyen.

A teljes történet

Esettanulmányok

Elállási jog 2

Ügyfelünk nagy értékű elektronikus szájápolási terméket rendelt meg interneten. Rövid használatot követően a termék elromlott, használhatatlanná vált. Ügyfelünk vissza kívánta küldeni a terméket javítás- vagy csere céljából, de a forgalmazó elutasította arra hivatkozással, hogy higiéniai terméket nem köteles visszavenni, javítani pedig nem tudja, mert nincs magyarországi szervizre lehetőség. 

A teljes történet


Fogyasztóvédelem

Vásárlás után milyen jogok illetnek meg minket? Az alábbi esetek elolvasása, biztosan előnyére szolgál mindenkinek!


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Használt autó garancia, hogy is van ez?

2016. november 17.

A használt autók között sokszor igazi gyöngyszemet máskor botrányos ajánlatokat lehet kifogni. Nem mindegy, hogy magánszemélytől vagy kereskedőtől vesszük az autót. Mikor mire vagyunk jogosultak, ki mire vállal felelősséget. Sokszor elhangzik a mágikus garancia szó. Hogy pontosan ez mit jelent, illetve mikor mire számíthatunk, azt próbáljuk meg körbejárni jelen cikkben.

Bővebben

Problémás a víz számla - Mit tegyünk?

2016. október 6.

Mint minden szolgáltatónál, úgy a víz esetén is gyakran előforduló probléma a nem megfelelő számla. Természetesen a probléma orvoslására van lehetőség az üzletszabályzatok alapján, azonban van jogszabályi háttér is, ami már az üzletszabályzatok elkészítésénél köti a szolgáltatók kezét. A 58/2013. Kormányrendelet szabályozza ennek szabályait. Igyekeztünk cikkünkben jelen jogszabály tartalmát érthetően összefoglalni.

Bővebben

„Közműködés-képtelenség”

2016. szeptember 20.

Jóllehet a címben szereplő kifejezést a magyar nyelv nem ismeri, az mégis szerepel a cikkben. Ez pontosan kifejezi azt a helyzetet, amikor valamilyen magatartás jogilag nem volna lehetséges, és az mégis megvalósul. Ebben a cikkben azt a jogi értelemben lehetetlen helyzetet vizsgáljuk meg, amikor tulajdonosváltás esetén valaki közmű szerződést kíván kötni egy ingatlanra, de azt megtagadja a szolgáltató. Nézzük meg, hogy ez hogyan lehetséges és hogyan nem.

Bővebben

Hibás mobiltelefon

Ügyfelünk azzal fordult hozzánk, hogy a vadonatúj, kereskedésből vett mobiltelefonja egy hét használat után meghibásodott. Visszavitte a kereskedésbe, ahonnan tovább küldték a forgalmazóhoz. A diagnosztika alaplap hibát jelzett, de az ügyfelünk három hét várakozás után sem kapta vissza egy hetes telefonját. Társaságunk megkeresésére, a kereskedéshez intézett felszólító levelünk hatására az ügyfelünk rövid úton kapott egy új telefonkészüléket, mivel az általa beküldött telefon nem volt javítható. Ügyfelünk elégedetten köszönte meg hathatós segítségünket, mely gyors, szakszerű mivolta miatt rövid úton elérte célját.

Bővebben

Elállás, hogyan és mikor?

2016. augusztus 11.

Többször írtunk már a kellékszavatossági jogokról és azok érvényesíthetőségi sorrendjéről, azonban újra és újra felmerül egy-egy bírósági ítélet, amely kiegészíti az eddigi ismereteinket. Ebből kiindulva úgy gondoljuk fontos megosztani újonnan szerzett tapasztalatainkat olvasóinkkal, hiszen nemcsak a karácsonyi időszakban, hanem nyáron is aktuális ez a kérdés, a szezonális termékek megvásárlásával kapcsolatban.

Bővebben

Nyári leárazások – sokat olcsón?

2016. július 11.

Lassan beindulnak a nagy nyári leárazások, sőt a közelmúltban lehetett hallani arról, hogy az egyik legnagyobb férfi-női ruházati cég alaposan túlrendelte magát áruból, ezért feltehető, hogy komoly leárazásokkal adnak túl ruháikon. Ugyanakkor a fogyasztói társadalom hisztériája miatt gyakran előfordul, hogy olyan árut veszünk meg amit később megbánunk vagy nincs rá szükségünk. Sajnos komoly baj, hogy sokan a mai napig nincsenek tisztában azzal, hogy milyen jogaik vannak vásárláskor.

Bővebben

Kezdődik a fesztiválszezon, bulizzunk jogszerűen!

2016. június 27.

A Volt, a Balaton SOUND és a Sziget idén is várja a látogatókat Sopronban, Zamárdiban és a Hajógyári szigeten. A fesztiválok honlapján egy több oldalas házirend tájékoztatja a látogatókat a betartandó szabályokról. Ha akár Ön, akár gyermeke vagy közeli ismerőse tervezi a részvételt, nem árt tisztában lenni az irányadó szabályokkal.

Bővebben

Közérdekű: A bankkártyák védelme

2016. február 19.

Mióta az ember az eszét tudja, a társadalom egy része, mindig mások megszerzett pénzére fente a fogát, nincs ez másképpen napjainkban sem. A készpénz szerepét egyre inkább felváltja a digitális pénz és az ezzel történő fizetés. Míg korábban a zsebünkre és a pénztárcánkra kellett figyelnünk, addig ma már a bankkártyánkra és annak adataira kell kiemelt figyelmet fordítani. Jelen cikkünkben azt vesszük sorra, hogy milyen esetekben legyünk különösen körültekintőek.

Bővebben

Karácsonyi ajándékok – visszavihetjük-e a problémás terméket?

2015. december 18.

Az ünnepek közeledtével lassan mindenkinek eszébe jutnak a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatos teendők. Míg egyeseknek külön örömet okoz a személyre szabott ajándékok kiválasztása, másokat előre nyomaszt ez a kedves kötelezettség. Az azonban mindenkit érint, ha a nehezen megválasztott ajándékkal kapcsolatban valamilyen probléma merül fel, például a rendelt termék nem érkezik meg vagy netán hibás árut veszünk kézhez. Érdemes tudni, hogy ilyenkor milyen jogaink vannak ezekben a kellemetlen helyzetekben az eladóval szemben.

Bővebben

Karácsony előtti leárazások- legyen tisztában jogaival!

2015. december 15.

Közeledik a karácsony, ezzel együtt nő az emberek vásárlási kedve, különös tekintettel az akciós termékekre. November végén, december elején sok áruház dönt úgy, hogy „készletkisöprési akciókat” tart, vagy valamely szolgáltatására nézve jelentős kedvezményt enged. Nem árt tisztában lenni a fogyasztókat megillető jogainkkal, annak érdekében, hogy az akciós terméket valóban akciós áron vásároljuk meg.

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép