Ügyfelünk kötelezettségeinek eleget téve azonnal tájékoztatta a vállalkozást a hibáról, majd még aznap visszaszállította az eladó telephelyére. Pár nappal később felhívták Ügyfelünket telefonon, hogy a fűnyíró hibáját nem tudják elhárítani, de amennyiben Ügyfelünk áramtalanírja a fűnyírót, az ezen a módon leállítható. Ügyfelünket felhívták, hogy menjen el a berendezésétért, mert 7 napos tárolást követően napi 1000 forint tárolási díjat fognak felszámítani. Ügyfelünknek az eladó telephelyén a berendezés átvételéhez alá kellett volna írni egy nyilatkozatot, miszerint a fűnyírót üzemképes állapotban hozza el a vállalkozótól. Ezen a ponton kért Ügyfelünk segítséget Társaságunktól.
Első, illetve második felszólító levelünkre a vállalkozó kitérő választ adott, illetve meg nem kívánta az ügyet békés úton megoldani. Tájékoztattuk Ügyfelünket az ide vonatkozó Kormányrendelet kötelező jótállásra vonatkozó rendelkezéseiről. Ezek alapján, mint elsődleges kellékszavatossági jogként Ügyfelünk a készülék kicserélését kívánta elérni. A vállalkozó ezen igényünket elutasította. A polgári peres eljárást megelőző utolsó békés igényérvényesítési fórumként Társaságunk Békéltető Testületi eljárást kezdeményezett a vállalkozóval szemben. A Vállalkozó ekkor vette elősző komolyan Társaságunk fellépését és a testületi eljárást megelőzően gondoskodott a készülék kicseréléséről!