Ekkor tett írásos kárbejelentést Ügyfelünk a jogi osztályunkhoz, segítségünket kérve. Jogászkollégánk bekérte az üggyel kapcsolatos iratokat az ügyféltől, e-mailben meghatalmazást küldött az Ügyfélnek, és az ügy Társaságunkhoz való beérkezésétől számított 1 héten belül ki is küldtünk egy felszólítást a bútorkereskedelmi nagyáruház felé. A felszólításban felhívtuk az eladó figyelmét az őt terhelő kimentési bizonyítás kötelezettségére, és beidéztük a jótállásra – köznyelven garanciára – vonatkozó jogszabályokat. A felszólított, mivel levelünk egyértelművé tette számára, hogy a peres eljárásban őt terhelné a bizonyítási kötelezettség, valamint, hogy a nyerési esélyei csekélyek, el akarta kerülni a bírósági eljárást, ezért 1 hónapon belül egy vadonatúj kanapét küldött Ügyfelünknek.
Garancia a garancia?
Ügyfelünk egy nagy bútoráruházban vásárolt 200.000, - Ft-értékben egy kanapét, amely 2 hét rendeltetésszerű használat után fesleni kezdett. Ügyfelünk hiába ment be az ügyfélszolgálati osztályra panaszt tenni, az eladó nem volt hajlandó eleget tenni jótállási kötelezettségének, jegyzőkönyvet ugyan felvett az ügyfél panaszáról, de 3 hónapon keresztül semmilyen intézkedés nem történt az ügyben.