Ügyfélbeszámolók

Problémás casco

Szalay András, Érd

2004. július 21-én betörtek lakásunk garázsába, ahonnan eltulajdonították a motorkerékpáromat.

A teljes történet

Esettanulmányok

„Újratervezett” vásárlói jogok

Ügyfelünk egy webáruházon keresztül navigációs készüléket vásárolt, melynek értékét át is utalta, azonban az eladó nem szállította ki a megígért határidőre a terméket.

A teljes történet


Biztosítóváltás: körültekintés nélkül rémálommá válhat

2014. október 13.

Bár a hazai kötelező gépjármű felelősségbiztosítási piac már évek óta átállt a naptári évfordulós szisztémáról az ésszerűbb évközi szerződéskezelésre, sajnos még mindig gyakran előfordul, hogy az üzembentartó elvéti az évforduló napját. Emiatt teljes fedezetlenség is létrejöhet akár úgy is, hogy az érintett erről csak késve szerez tudomást.

Az évforduló dátumának téves számon tartása, vagy csak eltévesztése annak ellenére állandó - bár csökkenő mértékű probléma a kötelezős piacon, - hogy ma már alkuszok, vagy maga a biztosító is fejlett emlékeztető rendszerrel igyekszik a mulasztást, vagy tévedést kiküszöbölni. Az ellen sajnos nincs jogi orvosság, ha akár mi magunk, vagy a közreműködésre felkért biztosításközvetítő (az általunk adott információ alapján) rossz dátumot jelöl meg a biztosítási ajánlaton. Probléma lehet már az élő szerződés felmondásával is, hiszen egy rossz évfordulós adat azt eredményezheti, hogy meg sem szűnik a fennálló szerződés, ami pedig minimum feltétele lenne az újabb megkötésének.

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a felelősség akkor is elsősorban az üzembentartóé, ha a biztosítási jog ismeri a biztosításközvetítői műhibát. Ez ugyanis csak akkor alkalmazható, ha egyébként a szerződő határidőben járt el és pontos adatokat szolgáltatott. Ha biztosítót váltottunk és az évforduló után legkésőbb 3-4 héten belül nem kaptuk meg az új kötvényt (igazolást), akkor semmi esetre sem dőljünk hátra, hanem proaktívan keressük fel akár a biztosítót, akár a közvetítőt és ellenőrizzük, minden rendben van-e. Nem elég azonban az új biztosítót megkeresni, a régit is érdemes felhívni. Nem egy vitás esetben derült ki, hogy az illető még mindig állományban van régi biztosítójánál és várják is tőle a díjat. Ha tehát korábbi biztosítónktól díjbekérőt kapunk, akkor biztosra vehetjük, hogy valami nem stimmel. Sokan elkövetik azt a hibát ilyenkor, hogy nem fizetik be az előírt díjat. Mire tisztázódik az ügy, a régi szerződést díjnemfizetéssel törlik, az új pedig létre sem jött. Ha pedig még kárt is okozunk ebben az időszakban, akkor a legkevésbé talán a Mabisz-díj (fedezetlenségi díj) miatt fog fájni a fejünk, pedig rendszerint ez sem kis összeg!

Ha egy biztosítónál elértünk egy kedvező árszintet, érdemes átgondolni, hogy pár száz vagy egy-két ezer forintért megéri-e váltani, vagy inkább a kockázatokon spórolunk.


dr. Vágány Tamás

Kategóriák: Bank & biztosítás - Hitel, Adózás - Illetékfizetés

Címkék: jogvédelem, védelem, kártérítés, biztonság, casco

Vissza

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2014. október 13., (1132 napja).

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!



Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép