Akár ötvenezer forinttal is bírságolhatják azt, aki figyelmen kívül hagyja a KRESZ jelzéseit.
Bár első ránézésre hasonló esetekről beszélünk, ám azt, hogy az adott útra az adott járművel vagy az adott irányból nem lehet behajtani, a jogalkotó mégis többféleképpen szabályozza. Nem csak a büntetés súlyosságát, hanem az eljárás típusát, a felelős személyét tekintve is különböznek ezek az esetek. Megegyeznek azonban az egyes jogszabálysértések abban, hogy fix összegű bírságot kell kiszabni, nincs lehetőség az összeg mérlegelésére, még méltányosságból sem.
Szabálysértési eljárásban alapvetően a járművezetőt bírságolhatja meg a hatóság, ide tartozik a behajtási tilalmak kisebbik része, tehát azok, amelyekben a behajtás csak a bizonyos méretekkel rendelkező vagy bizonyos típusú járműveknek tilos. A korlátozás tehát lehetséges a jármű szélessége, magassága, hossza, súlya, tengelyterhelése, vagy akár fajtája (személygépjármű, tehergépjármű, segédmotoros kerékpár, stb.) szerint. Amennyiben a járművezető ezeket a tilalmat megszegi, 10.000 Ft összegű helyszíni bírságra számíthat, míg szabálysértési eljárás megindítása esetén a bírság összege 20.000 Ft.
Az esetek másik típusában nem szabálysértési, hanem közigazgatási eljárás indul, amelyben a jelentős különbség az, hogy a hatóság a jármű üzembentartóját is büntetheti, amennyiben az a mentesülését nem tudja igazolni. A mentesülésre akkor van lehetőség, ha az üzembentartó megnevezi a gépjármű használóját és így ő bírságolható.
A közigazgatási bírság már eltérő mértékű lehet. Alacsonyabb, 30.000 Ft összegű bírságra számíthat az, aki az egyszerű behajtani tilos, vagy mindkét irányból behajtani tilos tábla ellenére hajt be valamely közútra, vagy gyalogos/kerékpáros útra vagy zónába a gépjárművével. Ugyanekkora a bírság, ha korlátozott forgalmú zónába valaki a súlykorlátnál nehezebb tehergépkocsival hajt be.
A bírság 50.000 Ft abban az esetben, ha valaki szemben megy körforgalomban, vagy a kötelező haladási irány tábla által jelzett iránytól eltér, azaz más irányban található útra hajt be, vagy nem veszi figyelembe a jobbra/balra bekanyarodni tilos, illetve a megfordulni tilos táblákat.
Érdemes tehát figyelmesen vezetni és a behajtási tilalmakat figyelembe venni, mert a fenti bírságok mérséklésének, vagy elengedésének nincsen helye és a közigazgatási bírságot az üzembentartónak akkor is meg kell fizetnie, ha nem derül ki, hogy az adott időpontban éppen ki vezette a járművet.