Ügyfélbeszámolók

Késik a repülő. Kaphatok kártérítést?

Ügyfelünk járata több mint 3 órás időtartamot késett. Ügyfelünk azért fordult Társaságunkhoz, hogy megvizsgáljuk, hogy jogosult-e kártérítésre. A vonatkozó uniós rendelet és joggyakorlat értelmében megalapozottnak találtuk a kártérítési igényt, melyet bejelentettünk a légitársaság számára. 

A teljes történet


Bank & biztosítás

A hitel és a hitelrendező hitel esete: kössek, vagy ne, felmondjam, vagy ne? A D.A.S. segít tájékozódni, hogy könnyebben és jól dönthessen!


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Fogyasztói hitelek II.

2016. április 4.

A fogyasztói hitelekkel kapcsolatos bizonytalanságok megszüntetése, a fogyasztók védelmének további erősítése érdekében a közelmúltban módosításra került a fogyasztói hitelek nyújtásáról szóló törvény. A módosítások egy része a hitelekre vonatkozó kereskedelmi kommunikációt, a szerződés megkötését megelőző tájékoztatást, és a hitelképesség vizsgálatát érintették, mely változásokat korábbi írásunkban vizsgáltuk meg közelebbről. Nézzük most meg, mi változott még.

Bővebben

Fogyasztói hitelek I.

2016. március 25.

A közelmúlt eseményeit jelentősen meghatározták a devizahitelekkel kapcsolatos kérdések, nagy volt a bizonytalanság, hiszen sokan még mindig az évekkel ezelőtt felvett hitelek terheit cipelik. Annak érdekében, hogy a jövőben az ilyen helyzetek, a lakosság nagy részét érintő problémák elkerülhetőek, megelőzhetőek legyenek, az Országgyűlés módosította a fogyasztói hitelek nyújtásáról szóló törvényt, melybe számos, a fogyasztókat védő rendelkezés került.

Bővebben

Bankkártya csalás áldozata lettem, mitévő legyek?

2016. február 24.

Sajnos egyre gyakoribbak, mikor a bankkártya adatainkkal visszaélve jelentős pénzeket csalnak ki tőlünk. A modern kor Robin Hoodjai nem a gazdagoktól vesznek el, hogy a szegényeknek adják, hanem mindenkitől elvesznek, hogy maguk gyarapodhassanak. Korábbi cikkünkben azzal foglalkoztunk, hogy milyen lépéseket tehetünk az esetleges csalások elkerülésére. Ezek tárháza jóval szélesebb, mint azon konkrét intézkedéseké, amelyeket utólag tudunk megtenni. Utóbbiakat vesszük számba jelen cikkben.

Bővebben

Közérdekű: A bankkártyák védelme

2016. február 19.

Mióta az ember az eszét tudja, a társadalom egy része, mindig mások megszerzett pénzére fente a fogát, nincs ez másképpen napjainkban sem. A készpénz szerepét egyre inkább felváltja a digitális pénz és az ezzel történő fizetés. Míg korábban a zsebünkre és a pénztárcánkra kellett figyelnünk, addig ma már a bankkártyánkra és annak adataira kell kiemelt figyelmet fordítani. Jelen cikkünkben azt vesszük sorra, hogy milyen esetekben legyünk különösen körültekintőek.

Bővebben

Sic itur ad ASTRA, avagy így jutunk el a fejfájásig

2015. október 15.

Ha nem is a csillagokig, de a fejfájásig biztosan sokan eljutottak az utóbbi hetekben a csődbe jutott Astra Biztosító ügyfelei közül. Van, aki a már bekövetkezett kára miatt aggódik, van aki a jövőben bekövetkező károk miatt. A különböző biztosítási formákra - úgy, mint felelősségbiztosítás, lakásbiztosítások, utasbiztosítás - nem egészen egyforma szabályok vonatkoznak, ennek megfelelően annak az ügyfélnek, aki továbbra is fenn akarja tartani a biztosítási védelmi szintjét, más és más lehet a helyes stratégiája a jövőre nézve.

Bővebben

Devizahitelesek, irány a békéltető testület! Na de hogyan?

2015. október 2.

A devizahitelesek részére a kötelező elszámolást a 2014. évi XL. törvény írja elő. A bankok ezt meg is tették, ki előbb, ki utóbb. Az ügyfelek panasz formájában fejezhetik ki nemtetszésüket az elszámolássokkal szemben. A panaszok szép lassan kivizsgálásra kerülnek, amivel szemben az ügyfelek a PBT-t, azaz a Pénzügyi Békéltető Testületet kereshetik fel. Az emberek többsége ez előtt a fórum előtt soha nem járt és feltehetően nem is akart. A következő sorok hasznosak lehetnek mindazoknak, akik a PBT eljárás megindítását tervezik.

Bővebben

Segítség, csekket nem kaptam, de a kgfb szerződésem megszűnt!

2015. április 2.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések megkötésénél sokan a kényelmi szempontokat figyelembe véve választjuk a biztosítási díj csekk útján történő rendezését tartalmazó konstrukciót azzal a céllal, hogy valamennyi esetben a postán érkező csekk emlékeztessen minket fizetési kötelezettségünk teljesítésének esedékességére. Mit tehetünk azonban akkor, ha csekket egyáltalán nem, azonban egy szerződés törléséről szóló értesítőt már találunk a postaládánkban?

Bővebben

Változik a biztosítási titok szabályozása

2014. december 16.

2015. január 1-től a biztosítókról és a biztosítási tevékenységről szóló 2003. évi LX. törvényben (Bit.) foglaltak alapján a veszélyközösség érdekeinek a megóvása érdekében a szolgáltatások jogszabályoknak és szerződésnek megfelelő teljesítése, a biztosítási szerződésekkel kapcsolatos visszaélések megakadályozása céljából  a biztosítók (amennyiben a biztosítási szerződés tartalmazza) megkereséssel fordulhatnak más biztosítóhoz.

Bővebben

Végrehajtás: nem kell azonnal megijedni!

2014. november 10.

Az utóbbi években valóságos ágazattá fejlődött a követeléskezelés, a kintlévőségek behajtása. Kisebb-nagyobb cégek egész tömege szakosodott erre a tevékenységre, vagyis a behajtásra és faktorálásra. Hogy mit is jelentenek pontosan ezek a tevékenységek? A behajtás során az azt végző társaság mintegy közvetítést végez, a hitelező megbízása szerint, faktoráláskor pedig egy számlakövetelés megvásárlása történik.

Bővebben

Hirdetési pénzbehajtás: tisztességtelen és jogszerűtlen

2014. október 21.

Egyéni vállalkozók, mikrovállalkozások időről-időre visszatérő panasza, hogy állandó telefonos és írásos zaklatást kell elszenvedniük olyan cégektől, akikkel valamikor a múltban - jellemzően telefonos ajánlat alapján - szóbeli szerződést kötöttek tevékenységük hirdetésére.

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép