Ügyfélbeszámolók

Szélvédőre pattanó kövek. Ki fizeti meg a kárt?

Ügyfelünk járművének szélvédője keresztirányban elrepedt az előtte haladó teherautó kerekei alól felpattanó kövek miatt. Ügyfelünk utasa fotókat készített, ezáltal az eseménynek szemtanúja is volt. A teherautót megállították és baleseti bejelentő lapot töltöttek ki. Ennek ellenére a teherautó kötelező felelősség-biztosítója nem akarta megtéríteni a kárt.

A teljes történet

Esettanulmányok

Garancia ráhatással!

Ügyfelünk vásárolt egy márkás matracot, melyre az eladó 15 év jótállást vállalt.

A teljes történet


Bank & biztosítás

A hitel és a hitelrendező hitel esete: kössek, vagy ne, felmondjam, vagy ne? A D.A.S. segít tájékozódni, hogy könnyebben és jól dönthessen!


Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Közérdekű: A bankkártyák védelme

2016. február 19.

Mióta az ember az eszét tudja, a társadalom egy része, mindig mások megszerzett pénzére fente a fogát, nincs ez másképpen napjainkban sem. A készpénz szerepét egyre inkább felváltja a digitális pénz és az ezzel történő fizetés. Míg korábban a zsebünkre és a pénztárcánkra kellett figyelnünk, addig ma már a bankkártyánkra és annak adataira kell kiemelt figyelmet fordítani. Jelen cikkünkben azt vesszük sorra, hogy milyen esetekben legyünk különösen körültekintőek.

Bővebben

Sic itur ad ASTRA, avagy így jutunk el a fejfájásig

2015. október 15.

Ha nem is a csillagokig, de a fejfájásig biztosan sokan eljutottak az utóbbi hetekben a csődbe jutott Astra Biztosító ügyfelei közül. Van, aki a már bekövetkezett kára miatt aggódik, van aki a jövőben bekövetkező károk miatt. A különböző biztosítási formákra - úgy, mint felelősségbiztosítás, lakásbiztosítások, utasbiztosítás - nem egészen egyforma szabályok vonatkoznak, ennek megfelelően annak az ügyfélnek, aki továbbra is fenn akarja tartani a biztosítási védelmi szintjét, más és más lehet a helyes stratégiája a jövőre nézve.

Bővebben

Devizahitelesek, irány a békéltető testület! Na de hogyan?

2015. október 2.

A devizahitelesek részére a kötelező elszámolást a 2014. évi XL. törvény írja elő. A bankok ezt meg is tették, ki előbb, ki utóbb. Az ügyfelek panasz formájában fejezhetik ki nemtetszésüket az elszámolássokkal szemben. A panaszok szép lassan kivizsgálásra kerülnek, amivel szemben az ügyfelek a PBT-t, azaz a Pénzügyi Békéltető Testületet kereshetik fel. Az emberek többsége ez előtt a fórum előtt soha nem járt és feltehetően nem is akart. A következő sorok hasznosak lehetnek mindazoknak, akik a PBT eljárás megindítását tervezik.

Bővebben

Segítség, csekket nem kaptam, de a kgfb szerződésem megszűnt!

2015. április 2.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések megkötésénél sokan a kényelmi szempontokat figyelembe véve választjuk a biztosítási díj csekk útján történő rendezését tartalmazó konstrukciót azzal a céllal, hogy valamennyi esetben a postán érkező csekk emlékeztessen minket fizetési kötelezettségünk teljesítésének esedékességére. Mit tehetünk azonban akkor, ha csekket egyáltalán nem, azonban egy szerződés törléséről szóló értesítőt már találunk a postaládánkban?

Bővebben

Változik a biztosítási titok szabályozása

2014. december 16.

2015. január 1-től a biztosítókról és a biztosítási tevékenységről szóló 2003. évi LX. törvényben (Bit.) foglaltak alapján a veszélyközösség érdekeinek a megóvása érdekében a szolgáltatások jogszabályoknak és szerződésnek megfelelő teljesítése, a biztosítási szerződésekkel kapcsolatos visszaélések megakadályozása céljából  a biztosítók (amennyiben a biztosítási szerződés tartalmazza) megkereséssel fordulhatnak más biztosítóhoz.

Bővebben

Végrehajtás: nem kell azonnal megijedni!

2014. november 10.

Az utóbbi években valóságos ágazattá fejlődött a követeléskezelés, a kintlévőségek behajtása. Kisebb-nagyobb cégek egész tömege szakosodott erre a tevékenységre, vagyis a behajtásra és faktorálásra. Hogy mit is jelentenek pontosan ezek a tevékenységek? A behajtás során az azt végző társaság mintegy közvetítést végez, a hitelező megbízása szerint, faktoráláskor pedig egy számlakövetelés megvásárlása történik.

Bővebben

Hirdetési pénzbehajtás: tisztességtelen és jogszerűtlen

2014. október 21.

Egyéni vállalkozók, mikrovállalkozások időről-időre visszatérő panasza, hogy állandó telefonos és írásos zaklatást kell elszenvedniük olyan cégektől, akikkel valamikor a múltban - jellemzően telefonos ajánlat alapján - szóbeli szerződést kötöttek tevékenységük hirdetésére.

Bővebben

Biztosítóváltás: körültekintés nélkül rémálommá válhat

2014. október 13.

Bár a hazai kötelező gépjármű felelősségbiztosítási piac már évek óta átállt a naptári évfordulós szisztémáról az ésszerűbb évközi szerződéskezelésre, sajnos még mindig gyakran előfordul, hogy az üzembentartó elvéti az évforduló napját. Emiatt teljes fedezetlenség is létrejöhet akár úgy is, hogy az érintett erről csak késve szerez tudomást.

Bővebben

Orvosi vizsgálat: alkalmatlanság esetén nem tudhatjuk meg, miért ugrik a jogsi

2014. szeptember 29.

Akinek van jogsija, legkorábban a járművezetői engedély megszerzése előtt ismerkedhet meg az orvosi alkalmassági vizsgálattal. Ezt követően tízévente, majd az életkor előrehaladtával öt-, illetve háromévente kell időszakos vizsgálaton részt venni.

Bővebben

Új lakossági energetikai támogatás igényelhető

2014. szeptember 25.

A legfrissebb információk alapján a lakossági fogyasztók számára új, az energetikai korszerűsítést elősegítő támogatás igényelhető. Egyelőre a szakirányú államtitkár nyilatkozata alapján beszerezhető információk szerint, a 2014. szeptember 22. napjától a lakossági fogyasztóknak, magánszemélyeknek lehetőségük van arra, hogy a ww.emi.hu honlapon keresztül - ügyfélkapus hozzáféréssel - akár fűtéskorszerűsítés fejlesztésére is támogatásra pályázzanak.

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép