Ügyfélbeszámolók

Mennyi jár 10 év munkaviszony után?

Ügyfelünk egy multinacionális vállalat középvezetőjeként dolgozott, több mint 10 éven keresztül. A munkáltató átszervezésre való hivatkozással kezdeményezte a munkaviszony közös megegyezéssel történő megszüntetését, melyet végül Ügyfelünk elfogadott.

A teljes történet

Esettanulmányok

Munkaügyi defekt

Ügyfelünk nemzetközi gépjárművezetőként dolgozik, egy alkalommal az általa vezetett kamion defektet kapott, a munkáltató ennek költségét kívánta Ügyfelünk fizetéséből levonni. A munkáltató szerint Ügyfelünk padkára hajtott és ezért sérült a gumi a felnivel együtt, valamint a felfüggesztést is újra be kellett állítani. 

A teljes történet


Hitel


Lapozás: 1 2 3 4

A behajtó cégek és a magántitok sérelme

2017. december 8.

A követeléskezelő cégek széles eszköztárat vetnek be a követelések behajtása érdekében, azonban minden esetben kötik őket a törvényi előírások. Jelen írásunkban arra keressük a választ, hogy érdeklődhet-e az adós után a behajtó cég az adós családtagjainál, illetve hogyan kell kezelnie magának a tartozásnak a tényét? Vagyis mi történik akkor, ha pl. tőlük tudják meg idős és beteg szüleink, hogy rendezetlen banki tartozásunk van?

Bővebben

Csökkenthető a jelzáloghitel!

2017. december 4.

2018. január 1-től a három-vagy többgyermekes családok vissza nem térítendő támogatást kaphatnak, jelzáloghitel-tartozásuk csökkentése érdekében. Igaz, számos feltételhez kötött a juttatás, azonban biztosan sokakat segít majd hozzá egy boldogabb, tartozásmentes élethez. Lássuk, milyen feltételeknek kell megfelelni az igényléshez.

Bővebben

Csőd, felszámolás, végelszámolás

2016. július 13.

A mai magyar cégvilágban könnyen jönnek-mennek, szűnnek meg és születnek új cégek. A velük kapcsolatban álló magánszemélyek sok esetben tanácstalanok, hogy mikor mit lehet megtenni, vagy milyen szakasz éppen mit jelent. Részükre nyújt segítséget jelen cikk.

Bővebben

Fogyasztói hitelek II.

2016. április 4.

A fogyasztói hitelekkel kapcsolatos bizonytalanságok megszüntetése, a fogyasztók védelmének további erősítése érdekében a közelmúltban módosításra került a fogyasztói hitelek nyújtásáról szóló törvény. A módosítások egy része a hitelekre vonatkozó kereskedelmi kommunikációt, a szerződés megkötését megelőző tájékoztatást, és a hitelképesség vizsgálatát érintették, mely változásokat korábbi írásunkban vizsgáltuk meg közelebbről. Nézzük most meg, mi változott még.

Bővebben

Fogyasztói hitelek I.

2016. március 25.

A közelmúlt eseményeit jelentősen meghatározták a devizahitelekkel kapcsolatos kérdések, nagy volt a bizonytalanság, hiszen sokan még mindig az évekkel ezelőtt felvett hitelek terheit cipelik. Annak érdekében, hogy a jövőben az ilyen helyzetek, a lakosság nagy részét érintő problémák elkerülhetőek, megelőzhetőek legyenek, az Országgyűlés módosította a fogyasztói hitelek nyújtásáról szóló törvényt, melybe számos, a fogyasztókat védő rendelkezés került.

Bővebben

Devizahitelesek, irány a békéltető testület! Na de hogyan?

2015. október 2.

A devizahitelesek részére a kötelező elszámolást a 2014. évi XL. törvény írja elő. A bankok ezt meg is tették, ki előbb, ki utóbb. Az ügyfelek panasz formájában fejezhetik ki nemtetszésüket az elszámolássokkal szemben. A panaszok szép lassan kivizsgálásra kerülnek, amivel szemben az ügyfelek a PBT-t, azaz a Pénzügyi Békéltető Testületet kereshetik fel. Az emberek többsége ez előtt a fórum előtt soha nem járt és feltehetően nem is akart. A következő sorok hasznosak lehetnek mindazoknak, akik a PBT eljárás megindítását tervezik.

Bővebben

Végrehajtás: nem kell azonnal megijedni!

2014. november 10.

Az utóbbi években valóságos ágazattá fejlődött a követeléskezelés, a kintlévőségek behajtása. Kisebb-nagyobb cégek egész tömege szakosodott erre a tevékenységre, vagyis a behajtásra és faktorálásra. Hogy mit is jelentenek pontosan ezek a tevékenységek? A behajtás során az azt végző társaság mintegy közvetítést végez, a hitelező megbízása szerint, faktoráláskor pedig egy számlakövetelés megvásárlása történik.

Bővebben

Hirdetési pénzbehajtás: tisztességtelen és jogszerűtlen

2014. október 21.

Egyéni vállalkozók, mikrovállalkozások időről-időre visszatérő panasza, hogy állandó telefonos és írásos zaklatást kell elszenvedniük olyan cégektől, akikkel valamikor a múltban - jellemzően telefonos ajánlat alapján - szóbeli szerződést kötöttek tevékenységük hirdetésére.

Bővebben

Biztosítóváltás: körültekintés nélkül rémálommá válhat

2014. október 13.

Bár a hazai kötelező gépjármű felelősségbiztosítási piac már évek óta átállt a naptári évfordulós szisztémáról az ésszerűbb évközi szerződéskezelésre, sajnos még mindig gyakran előfordul, hogy az üzembentartó elvéti az évforduló napját. Emiatt teljes fedezetlenség is létrejöhet akár úgy is, hogy az érintett erről csak késve szerez tudomást.

Bővebben

Indulnak a devizaperek – de mit is jelent ez pontosan? (II. rész)

2014. augusztus 28.

Azok a pénzügyi intézmények, melyek a közöttük és a fogyasztók között létrejött kölcsön-, hitel-, vagy lízingszerződésekben a kamatemelés, a költségemelés, illetve a díjemelés vonatkozásában lehetővé tették a szerződések egyoldalú módosítását, ám azok nem felelnek meg a közelmúltban hatályba lépett törvény által meghatározott alapvető elveknek, most peres eljárás során bizonyíthatják, hogy az általuk alkalmazott kikötések tisztességesek és jogszerűek volt.

Bővebben

Lapozás: 1 2 3 4

Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép